צילום: דובר צה"ל

בתגובה לניסיון חדירה בחסות ההתפרעויות; צה"ל תקף ברצועה

בתגובה לפעולות הטרור וניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס שש מטרות טרור השייכות לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה • 5 הרוגים ו883 פצועים מירי צה"ל על המתפרעים בהפגנות יום השישי על הגדר

צה"ל תקף בליל שבת באמצעות כלי טיס שש מטרות השייכות לכוח הימי של חמאס ברצועת עזה. התקיפה הלילית בוצעה בתגובה לפעולות הטרור ולניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל מוקדם יותר אתמול. הבוקר דיווחו הפלסטינים על מותו של נער בן 15, שנורה מאש צה"ל אתמול בהפגנה בסמוך לגדר המערכת. הנער הוא ההרוג הרביעי מההפגנות אתמול, שבהן נפגעו 883 פלסטינים.

צפו: ניסיון החדירה. צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "מזה מספר שבועות, מוביל ארגון הטרור חמאס הפרות סדר אלימות המהוות כסות לשורה של פיגועי טרור כנגד תשתיות טרור, כוחות הביטחון ואזרחים. בשיאם של האירועים היום בוצע ניסיון חדירה אלים ורחב היקף שבמסגרתו הובילו פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס מאות מפרי סדר אלימים ובהם מחבלים לכיוון שטח ישראל תוך שהם משליכים מטענים, רימון-יד ובקבוקי תבערה ואף פגעו והדליקו את גדר המערכת".

"צה"ל רואה בחומרה רבה מאוד את הניסיון המתמשך של ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר למרחב של אלימות וטרור בכסות אזרחית תוך ניסיונות חוזרים ונשנים לפגיעה והשחתה של תשתיות הביטחון וההגנה".

"צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים בהם ילדים, נשים ואנשים עם מוגבלויות להוות כסות לפעילות טרור מתמשכת כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, וימשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון טרור מסוג זה. התגובה להמשך אירועים מסוג זה לא תתוחם למרחב הגדר וארגון הטרור חמאס יישא בתוצאותיה גם בעומק שטח רצועת עזה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע" דברי דובר צה"ל.

הפלסטינים דיווחו כי ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה שבוצעה בעמדת הכוח הימי של חמאס בנמל עזה. על פי הדיווחים, שני טילים שוגרו ממטוסים לא מאוישים לעבר מוצב בנמל העיר. עוד דווח כי חמאס יורה באוויר כדי לפזר את התושבים שנמצאים באזור הנמל. בכלי תקשורת נוספים דיווחו כי סיבת הפיזור היא טיל שלא התפוצץ, וכי הירי בוצע לעבר שתי ספינות שהיו אמורות להשתתף במשט בימים הקרובים נגד המצור על הרצועה. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי טרם התקבל דיווח על פצועים באירוע.

התפרעויות יום השישי

ארבעה פלסטינים נהרגו ולפחות 883 אחרים נפגעו מירי ומגז מדמיע של צה"ל בהפגנות ועימותים לאורך גבול רצועת עזה במהלך יום שישי – כך מסר משרד הבריאות בעזה. ראש הלשכת המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הגיע למתחם ההפגנות ברפיח. משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע הבוקר כי ממיין ההרוגים עלה לאחר שנער בן 15 שנפגע בעימותים מת מפצעיו.

לפי צה"ל, עם תחילת ההפגנות, ניסו עשרות פלסטינים לחצות את גדר המערכת ואחד מהם נורה על ידי חיילים. בכלי התקשורת ברצועה דווח על עיתונאי שנפצע בהפגנות, ששמו עבד אל-רחמן אל-כחלות. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נהרגו שני עיתונאים עזתים מירי צה"ל בסמוך לגדר.

צילומים: דובר צה"ל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה וחרפה לראות תמונות כאלה עסוקים בלאיים על אירן ועם קומץ עכברושים לא מסתדרים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו