ירושלים: חבר המועצה התערב וצופרי השבת הושבו למקומם

שעות אחדות לפני השבת, השיבו פקחי עיריית ירושלים את צופרי השבת שהוחרמו מגג בית הכנסת בשכונת גילה בירושלים, וזאת בעקבות דרישתו הנחרצת של יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר המועצה יעקב הלפרין

לאחר מאבק עיקש וממוקד, צופרי השבת בשכונת גילה הושבו למקומם: השבוע (חמישי) הגיעו פקחי עיריית ירושלים לבית הכנסת של הגר"א שלזינגר, רבה של שכונת גילה, והסירו מגג בית הכנסת 3 צופרים שהתריעו על כניסת השבת והוצבו במקום זה מספר שנים.

לטענת הפקחים, צופרי השבת השמיעו רעש שחרג בעוצמתו מתקנות הרעש. מנגד, עסקני הקהילה הכחישו את הטענות, וטענו כי מדובר בהתנכלות מכוונת מצד קומץ פעילים אנטי דתיים בשכונה, שפועלים כנגד כל דבר שבקדושה. אותם פעילים עומדים בכל ערב שבת ומודדים את הדציבלים של צופרי השבת ואת זמן השמעת הצפירה, ומיד כשנרשמת חריגה, ולו הקטנה ביותר הם פונים לפקחי העירייה. "לא יתכן שהפקחים יתייחסו לכל תלונה ויפעלו בחוסר מידתיות, בזמן שפקחי העירייה לא עושים מאומה לקולות המואזין משכונת בית צפפא הסמוכה, שטורדים את מנוחתם של עשרות אלפי תושבי שכונת גילה בשעות לא שעות".

חברי הקהילה פנו ליו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, חבר המועצה יעקב הלפרין, בבקשה שיפעל להשבת צופרי השבת. בישיבת הנהלת העיר, שנערכה ביום חמישי, שעה קלה לפני כינוסה של ישיבת המועצה, דרש הלפרין מראש העיר ניר ברקת, שיתערב להשיב את צופרי השבת, אחרת חברי המועצה מסיעת יהדות התורה יחירמו את ישיבת המועצה.

ראש העיר הבטיח להלפרין שהצופרים ישובו, ולאחר משא ומתן ממושך עם המניהל הקהלתי בגילה, הושבו הצופרים ביום שישי בצהריים, שעות ספורות לפני כניסת השבת.

יו"ר סיעת יהדות התורה יעקב הלפרין: "אני רואה בחומרה את הניסיון הקנטרני של פעילים אנטי דתיים לפגוע בצופרי השבת, שמשמיעים מוזיקה יהודית שקטה 2 דקות בשבוע. אני מודה לראש העיר ניר ברקת, שנענה לבקשתי והתגייס להשבת הצופרים, וכן לחברי אליעזר ראוכברגר, שעזר וסייע במשא ומתן מול המינהל הקהלתי גילה על השבת הצופרים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו