צילום: פלאש 90

"אולי הנכדים שלכם ישמעו על מה שעשינו כדי למנוע נשק גרעיני מאיראן"

ראש הממשלה לשעבר נאם אמש בועידת הג'רוזלם פוסט והתייחס למתיחות הגוברת מול איראן. "אי אפשר לעשות שם את מה שעשינו בסוריה". על מצבו המשפטי של נתניהו: "מציע לו שיזכור לשמור על הממלכתיות של תפקידו בעיני עצמו ובעיני אזרחי ישראל"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נאם אתמול בועידת הג'רוזלם פוסט והתייחס לסוגיות שונות שעל סדר היום, במרכזן: המתיחות הגואה בין ישראל לאיראן. אולמרט הסביר את ההבדלים בין פעולת השמדת הכור הגרעיני בסוריה לבין ההתמודדות עם האיום הגרעיני האיראני.

"בסוריה היה מבנה אחד, כור אטומי, ברגע שמשמידים אותו משמידים את היכולת לכמה שנים עד שייבנו חדש. באיראן המצב שונה: זה קיים בכמה אתרים כולל תת-קרקעיים, ולכן היכולת של ישראל להשמיד אותם היא קטנה בהרבה. יש צורך ביכולת מסוג אחר. ולכן כשהייתי ראש הממשלה התמודדתי איתם, אבל תאמין לי, ישראל עשתה דברים רבים יוצאי דופן שלא תדעו עליהם למשך שנים רבות, אולי נכדיכם ישמעו על כך ויהיו גאים במה שישראל עשתה כדי שלא נהיה תחת איום גרעיני", אמר אולמרט.

הוא הוסיף: "אני מאמין שעדיף לעשות מה שצריך לעשות בשקט מאשר להיות רועש ולא לעשות".

תקיפת הכור בסוריה: התיעוד, הפרטים, הרבנים והתפילות


על השמדת הכור עצמו אמר אולמרט: "ב-17 ביולי 2008, חודש וחצי לפני שהכור האטומי הושמד, נשיא סוריה בשאר אסד נאם בפרלמנט ואמר משהו שאיש לא הבין אבל אני דווקא כן הבנתי. הוא אמר הרבה דברים משתנים במזרח התיכון ודיבר על כך שהחודשים הבאים יהיו קריטיים להתפתחויות שישנו את האזור והעולם, והוא התכוון לכך שכאשר סוריה תשיג יכולת גרעינית הכל ישתנה. הוא לא זכה לראות זאת כי הכור הושמד".

על התסבוכת המשפטית של נתניהו: "מה שיש לי לומר על התיק שלי כתבתי ספר בעברית בן 900 עמודים: הוצאתי הכל לגבי התיק שלי ומה שאני חשבתי זה שהייתה העמדה לדין לא נכונה ולא מוצדקת. אין לי עצה לביבי חוץ מאחת. מה שהוא יחליט לעושת אני לא יודע מה יהיה, אני לא מכיר מספיק את העובדות. מה שהוא יחליט לעשות, אני מציע לו שיזכור לשמור על הממלכתיות של תפקידו בעיני עצמו, ובעיני תשעה מיליון אזרחי ישראל וכל האנשים שרואים את ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו