צילום: פלאש 90

"שפל חדש": בעולם מגנים את הנאום האנטישמי של אבו מאזן

האיחוד האירופי: "דבריו של אבו מאזן לא מקובלים, פוגעים בסיכויים לשלום". שליח האו"ם למזרח התיכון: "דברי אבו מאזן לא מקדמים השלום". יד ושם: "מתיימר ללמד אותנו היסטוריה". השר שטייניץ: "להעיף את האנטישמי לכל הרוחות"

האיחוד האירופי גינה היום (רביעי) את נאום יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ומתח ביקורת חריפה על דבריו לפיהם מעשיהם של היהודים הביאו לכך שנרדפו באירופה. בהודעה רשמית של הארגון נכתב כי דברים אלו "בלתי מתקבלים על הדעת".

עוד נכתב בהודעה כי רטוריקה שכזו "רק תשחק לידיהם של אלו שלא מעוניינים בפתרון שתי המדינות, בו אבו מאזן תמך שוב ושוב".

באיחוד האירופי ציינו כי השואה ומלחמת העולם השנייה "הגדירו את ההיסטוריה של אירופה המודרנית, כפי שאף אירוע לא עשה", בהודעה נכתב כי חינוך השואה הוא עדיין תחום מרכזי בבניית חוסן מפני כל צורות השנאה בחברה. לדברי הארגון, "אנטישמיות היא לא רק איום ליהודים, אלא גם לחברה הליברלית והפתוחה שלנו. האיחוד האירופי נשאר מחויב להילחם בכל צורה של אנטישמיות ובכל ניסיון להצדיק את השואה".

גם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב הצטרף לגינויים ואמר כי הצהרותיו "מטרידות ואינן משרתות את האינטרסים של העם הפלסטיני או מקדמות שלום במזרח התיכון". לדברי מלדנוב, "שלילת הקשר ההיסטורי והדתי של העם היהודי לארץ ולמקומות הקדושים שלהם בירושלים עומדת בניגוד למציאות". הוא גינה גם את דברי אבו מאזן על אודות השואה והוסיף כי "למנהיגים יש מחויבות להתעמת עם האנטישמיות בכל מקום ותמיד, לא להנציח את תיאוריות הקונספירציה שמניעות אותה".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן אמר כי "אבו מאזן הגיע לשפל חדש כשטען כי הפוגרומים נגד היהודים לאורך השנים התרחשו בשל 'ההתנהגות החברתית שלהם וההתעניינות שלהם בבנקים. לכל אלה שחושבים שישראל היא הסיבה לכך שאין שלום, תחשבו שוב".

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ למזה"ת, כתב בטוויטר: "כולם צריכים לגנות את דבריו של הנשיא עבאס ברמאללה, בפתח כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית. הם מאוד מטרידים, מצערים ומדאיגים. שלום לא יכול להיבנות על יסודות מסוג זה".

צילום: פלאש 90

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, פרסם בחשבון הטוויטר שלו גם כן גינוי, בו נכתב כי גרמניה היא הנושאת הבלעדית ל"פשע הנורא ביותר בהיסטוריה האנושית", השואה, וכי יש לצאת כנגד כל סוג של אנטישמיות ברחבי העולם. מאס אף צירף לדברים הללו כתבה של עיתון ה"דר שפיגל", המכנה את נאום אבו מאזן "נאום אנטישמי" וכזה שבו יו"ר הרש"פ מטיל על היהודים את האחריות לשואה.

גם שר החוץ הליטאי, לינאס לינקביציוס, גינה את נאומו של אבו מאזן בחשבון הטוויטר שלו: "לא רק שדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אינם נכונים, גם מצער מאוד לשמוע אותם".

שרת החוץ של אוסטריה קארין קנייסל החברה במפלגת החירות שבעבר השוותה בין ציונות לנאציזם, גינתה גם היא את דבריו של אבו מאזן וכינתה אותם "בלתי מקובלים" ו"עלבון בלתי נסלח לזכר המיליונים שנרצחו בידי הנאצים". לדבריה, מדובר ב"עיוות מזעזע של האמת. אסור להאשים את קורבנות האנטישמיות ולפטור מעונש את מי שאחראים לכך".

אבו מאזן אמר אתמול בנאומו כי באירופה פנו נגד היהודים "לא בשל דתם, כי אם בשל פעילותם החברתית הקשורה להלוואות בריבית, בבנקים וכו'". הוא טען כי מטרתו של אדולף היטלר הייתה שהמדינה היהודית שתהיה כפופה לו, וכי הצורר הנאצי הציע ליהודים להגר לפלסטין בתמורה לכסף ולשמירה על כל רכושם.

הטלוויזיה הפלסטינית דיווחה כי סאיב עריקאת הגיב בפליאה ל"קמפיין הישראלי נגד אבו-מאזן ולכך שאבו-מאזן הואשם בטרור ובאנטישמיות". לדברי עריקאת, אבו-מאזן לא הכחיש את את ההשמדות שחווה העם היהודי, וביניהן השואה, ואבו-מאזן מאמין בשלום, במו"מ ובשתי מדינות שתחיינה בשלום וביטחון זו לצד זו.

גם בישראל הגיבו בשאט נפש לדבריו האנטישמים הנגעוים בהכחשת שואה של יו"ר השרשות הפלסטינית. 'יד ושם' גינה בחריפות את נאומו של אבו מאזן ואמרה כי הוא "מתיימר ללמד אותנו ואת הפלסטינים שיעור בהיסטוריה תוך סילוף העובדות ושימוש בהתבטאויות אנטישמיות". במוסד ציינו כי "לצערנו אבו מאזן בוחר לפגוע בזיכרון השואה עד כדי האשמת הקורבנות היהודים באחריות לרציחתם, והפיכתו של היטלר לציוני".

שר האנרגיה יובל שטייניץ התפוצץ היום מזעם על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, "אני רוצה לומר בצורה חדה ברורה ואפילו בוטה, לכל הפלסטינים – תעיפו את האנטישמי הזה לכל הרוחות", אמר שטייניץ בהתבטאות יוצאת דופן מבחינתו.

"הרשע הזה", המשיך, "שאני מזה שנים טוען שהוא אנטישמי באידאולוגיה שלו הרבה יותר ממנהיגי איראן ומערפאת, הוא באמת אנטישמי באופן עמוק, שמאמין שהיהודים הם דבר נורא, שאין עם יהודי ואין להם זכות להגדרה עצמית, ולמדינה משלהם. הוא סובר גם שלאירופים היו סיבות טובות להרוג אותנו. תעיפו את אבו מאזן לכל הרוחות, הוא המכשול הכי גדול לשלום".

"מה יצא לכם מאבו מאזן?", תמה שטייניץ. "כלכלה טובה? יש שלום? מה יצא לכם בעזה שאבו מאזן במודע חונק אותה, וניסה לגרום לנו לספק פחות חשמל לרצועה? מה יצא לכם מהאיש שלא מעביר משכורות כדי שלעזתים יהיה פחות כסף לקנות אוכל, ואז הם ילכו לגדר? מה יצא לכם מאבו מאזן הרשע, האנטישמי הזה במשך 12 שנים?".

את דבריו, סיכם באומרו כי "אם אתם רוצים לתת צ'אנס לשלום תעיפו את המנהיג האנטישמי ביותר בעולם לכל הרוחות. הוא גורם לכם רק נזק. האנטישמיות שלו לא מועילה לכם, ולא שיפרה את מצבכם באינטש ב-12 השנים האחרונות".

צילום: פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון תקף בחריפות את יו"ר הרשות ואמר כי "אבו-מאזן הוא ערפאת בעניבה ובחליפה – הוא אבו שקר. אותה אנטישמיות ושנאת ישראל תחת ארשת 'כאילו' מתורבתת. אסור לטעות, אבו-מאזן הוא לא פרטנר למה שרבים בציבור הישראלי האמינו בו. הפגיעה בישראל והשנאה ליהודים חשובות לו יותר מעתידו של הציבור שאליו הוא לכאורה מחויב. כל מי שעיניו בראשו מבין שמדובר באנטישמי, ולא מישהו שניתן להגיע איתו להסכמות היסטוריות. אסור שהאיש הזה ישאיר אפילו שריטה קלה על קיר הברזל שלנו".

ח"כ מרב מיכאלי מ'המחנה הציוני' אמרה על נאומו של אבו מאזן כי "שלום עושים עם אויבים, אבל יש מרחק גדול בין להילחם למען הזכויות הפלסטיניות לבין להיות אנטישמי מהסוג הגרוע ביותר. אבו מאזן חייב להתנצל ולחזור בו מההתבטאויות הנוראיות שלו".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדברי יו"ר הרש"פ, ואמר כי "אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי. בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית", אמר נתניהו. "אבו מאזן שוב מדקלם את הסיסמאות האנטישמיות הבזויות ביותר. כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה. אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את האנטישמיות החמורה של אבו מאזן, שהגיע זמנה לחלוף מן העולם".

שר החינוך, נפתלי בנט תקף גם הוא את אמירותיו של המנהיג הפלסטיני: "אבו מאזן ספוג באנטישמיות ובגזענות מכף רגלו ועד ראשו. הוא ממשיך את מסורת קודמיו, המופתי שהיה חבר של היטלר, וערפאת, רב-מרצחים של יהודים", אמר בנט. "הוא מזרים את רעל האנטישמיות במוחות הדור הבא. את השלום נביא מהשטח, לא דרך רשות מושחתת ואנטישמית".

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, הגיב גם הוא לאמירותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית: "משרד החוץ דוחה בשאט-נפש את תוכנו של הנאום האנטישמי ומכחיש השואה של מחמוד עבאס- יו"ר הרש"פ בנאומו שלשום בפני האספה המחוקקת של אש"פ ברמאללה, ששודרה בשידור-חי בטלוויזיה, התבטא אבו-מאזן באופן שלא ניתן לתארו אלא כאנטישמי וכהכחשת-שואה, בהאשימו את היהודים בשואתם ובהשמדתם, תוך שימוש בסטריאוטיפים והאשמות הלקוחות מהלכסיקון של האנטישמיות הקלאסית. הדעת אינה סובלת מנהיגות לאומית שזו הרוח המפעמת בה, וחבל שיו"ר הרש"פ חוזר שוב ושוב על אמירותיו האנטישמיות הקשות הבלתי נסבלות".

נתניהו על אבו מאזן: "מכחיש שואה נשאר מכחיש שואה"

הנאום האנטישמי של אבו מאזן: "השואה נגרמה בגלל שיהודים עסקו בכספים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא רק עשה מה שהחילונים עשו להחרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו