קדאפי עדיין בלוב: "אנצח או אמות"

"כוחות הביטחון מוכנים להילחם במורדים במשך חודשים ואפילו שנים" | "הסתובבתי קצת בטריפולי בחשאי, ולא הרגשתי שהעיר בסכנה" | כך נשמע רודן 'בלוב האריות' בשידור חי

לוחמי האופוזיציה בלוב עדיין מחפשים אחר הרודן מועמר קדאפי כדי להשלים את המהפכה, אחרי שהשתלטו על ארמונו וכבשו את עיר הבירה, טריפולי.

עוד הם מחפשים והוא עולה לשידור בתחנת רדיו מקומית בטריפולי. "אני נחוש 'לנצח או למות' בקרב הזה", הבהיר קדאפי. עוד הוא אמר כי "ההחלטה לסגת ממתחם באב אל-עזיזיה בבירה הייתה מהלך טקטי,לאחר שנאט"ו תקף את המתחם 64 פעמים".

במהלך נאומו מעל גלי האתר, קרא קדאפי לכלל התושבים 'לנקות' את טריפולי מ'הבוגדים'. לדבריו, "הסתובבתי קצת בטריפולי בחשאי, בלי שאנשים יראו אותי, ולא הרגשתי שהעיר בסכנה".

דובר מטעמו של קדאפי, מוסא איברהים, שעלה גם הוא לשידור, אמר כי "כוחות הביטחון מוכנים להילחם במורדים במשך חודשים ואפילו שנים. אם המורדים לא ייכנעו, נהפוך את לוב להרי געש, לבה ואש". הוא הוסיף, כי כוחות הביטחון לכדו ארבעה בכירים מקטאר ואחד מאיחוד האמירויות.

על פי הערכות שונות, קדאפי מסתתר ברשת המנהרות העצומה שמתחת לפני הקרקע. המורדים עדיין מחפשים את הכניסה הסודית אליה, ללא הצלחה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו