כץ: מעריך שטראמפ יפרוש מהסכם הגרעין • לפיד: פרישה – רעיון גרוע

בעולם, באיראן ובישראל סופרים את השעות עד ל-21:00 בערב, אז ימסור נשיא ארה"ב את החלטתו בענין הסכם הגרעין עם איראן. בינתיים גוברת ההערכה כי טראמפ יודע על פרישה מההסכם. יו"ר יש עתיד סבור כי מדובר בטעות

בעולם, באיראן ובישראל סופרים את השעות עד ל-21:00 בערב, אז ימסור נשיא ארה"ב את החלטתו בענין הסכם הגרעין עם איראן. פרשנים בארץ ובעולם מעריכים כי טראמפ ככל הנראה יודיע על פרישה מההסכם, אלא אם יתרחש שינוי דרמטי בשעות הקרובות.

"הנשיא טראמפ יודיע על ביטול הסכם הגרעין עם אירן. העולם חייב להתאחד מול אירן, עד לביטול מוחלט של פרויקט הגרעין", אמר הבוקר שר המודיעין, ישראל כץ. לטענתו, "אם אירן תרוץ לגרעין ולהעשרת אורניום היא תמצא את עצמה מול איום חמור".

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הביע הבוקר דאגה מפני המהלך של טראמפ. "פרישה חד-צדדית של טראמפ מהסכם הגרעין היא רעיון גרוע. הכסף ימשיך לזרום לאיראן – והאיראנים ימשיכו בתכניתם. חובה לבטל את ההסכם הרע, אבל צריך לגייס קואליציה בינלאומית"

כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי יכריז היום בערב על החלטתו האם לסגת או להישאר בהסכם הגרעין עם איראן. "אודיע על החלטתי בנושא העסקה עם איראן מחר מהבית הלבן בשעה 14:00 אחר הצהריים (21:00 שעון ישראל). טראמפ לא חשף מה החליט, אך בשבועות האחרונים איים מספר פעמים לסגת מההסכם שנחתם ב-2015. כמה שעות לפני כן, שב וטען טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי המו"מ שהוביל להסכם היה "גרוע מאוד".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס נשאלה הערב בתדרוך כתבים על החלטתו של טראמפ בנושא ועל השפעת הלחץ מצד מדינות באירופה. "לא קיבלנו עצות מאף אחד בנוגע לעסקה שהנשיא אמר שהיא אחת הגרועות אי פעם ואני לא רואה למה שנתחיל לקבל עצות בנושא כעת", השיבה.

יום שישי הקרוב הוא המועד שהציב טראמפ להכרעה על עתיד הסכם הגרעין. גם אם הנשיא יודיע על פרישה, הוא יכול להפעיל סנקציות שנמצאות בהסכם ולהשהות את ביטולו לכמה חודשים. נוסף לכך, לפי ההסכם, ניתן להפר סעיף מרכזי בו לתקופה של כ-30 יום ללא ביטול אוטומטי. כך שקיים פרק זמן שטראמפ יוכל להפעיל לחץ נוסף לשינוי ההסכם גם לאחר "הפרישה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דער לפיד קען נישט צו מאכן זיין מאל.
אויף יעדער זאך האט ער א דעה.
ער קען נישט דער משנה פון סייג לחכמה….

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הביע הבוקר דאגה מפני המהלך של טראמפ.
יאללה יאלללה.. את מי הוא מעניין? אני בטוח שגם מרץ וגם אחמד טיבי אומרים שזה רעיון גרוע…
אגב, יהיר לפיד כבר אמר בעבר שצריך תמיד לגבות את ארה"ב… למי שזוכר זה היה בתקופת "עבד מלך הכושי"…

תגידו, מה עובר על לפיד?

איזה מצחיקון "לפיד אומר שזה טעות לפרוש"
למה כי ככה פורסם ב"מחנה"????? ממתי אתה מבין בהסכם?

בס"ד כדי לדעת מה נכון בחיים צריך לשמוע מה לפיד אומר ולעשות להפך

ממש התגעגענו לפניני לפיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו