טרגדיה בצאנז: הרה"ח שלמה זלמן אליהו בריל ז"ל

בקרית צאנז נפטר הבוקר הרב שלמה בריל ז"ל, והוא בן 37 | לפני כחצי שנה התגלתה המחלה הארורה שקיננה בראשו, ולרופאים לא נותר דבר | אלפים ליוו אותו למנוחות מבית המדרש המרכזי בקרית צאנז לבית העלמין ותיקים בעיר.

אסון כבד בקהילת חסידי צאנז, עם פטירתו של אברך המשי הרב שלמה זלמן אליהו בריל ז"ל, מסולתה ומשמנה של הקהילה החסידית בנתניה, והוא בן 38 שנים בלבד.

קרא עוד:

[postim]

המנוח נולד כ"ט תשרי תשל"ז, לאביו הרה"ח ר' אליעזר בריל יבלחט"א, מאנשי החסד הבולטים בקריית צאנז. את שנות ילדותו ובחרותו עשה בקריית צאנז בנתניה, שם התחנך והתעלה במעלות התורה והיראה.

לאחר נישואיו לרעייתו תחי', בת הרה"ח ר' מנחם מנצר ז"ל, עבר להתגורר לתקופה קצרה ברחובות שם התגוררו חמיו וחמותו, ולאחר מכן שב לקריית צאנז בנתניה, שם התגורר עד יומו האחרון.

במשך שנים ארוכות שקד המנוח על התורה והעבודה, והיה לאחד מאברכי המשי הבולטים בחצר הקודש. התמדתו ושקידתו בלימוד התורה היו לשם דבר.

כאשר נקלע בית החולים לניאדו לקשיים כלכליים, נקרא הרב בריל ז"ל אל הדגל, והתגייס להפעלת מערך ההתרמה של בית החולים. בתפקידו החדש עשה חיל, ובמשך השנים גייס מיליוני דולרים לטובת בית החולים שהקים וייסד כ"ק מרן הגה"ק בעל 'שפע חיים' מצאנז זצלל"ה.

לפני שנים אחדות פגעה מידת הדין במשפחת רעייתו, כאשר חמיו הרב מנחם מנצר נקטף מארץ החיים בפתע פתאום. האלמנה הרצוצה מיאנה להתנחם, ובני משפחתה שראו את עוניה ומרודה פעלו אצלה שתעתיק את מקום מגוריה לנתניה, שם התגוררה בשכנות לבתה הגב' בריל תבלחט"א.

הרב בריל התמסר בכל ליבו ונפשו כדי לסייע לחמותו, יחד עם רעייתו תחי', שהיתה לה למשען בשנותיה הקשות. המסירות המופלאה וכיבוד ההורים יוצא הדופן הגיעו לקיצם כאשר הגב' מנצר ע"ה נפטרה גם היא בפתע פתאום ונלקחה לבית עולמה.

בכל אותן שנים המשיך הרב בריל בפעילות נמרצת למען בית החולים לניאדו, וגייס כספים רבים לפרויקטים שונים שיזם בזה אחר זה.

לפני חודשים אחדים גילה הרב בריל כי המחלה הנוראה מקננת בראשו, ובשל השלב המתקדם של המחלה בזמן בו התגלתה, לא ניתן היה להציל את חייו. כך נפל המנוח למשכב, ונרו החל לדעוך במהירות רבה, כשכל חבריו ומכריו מקיימים עצרות תפילה המוניות לרפואתו.

הבוקר הגיעה מסכת חייו של הרב שלמה זלמן אליהו בריל אל קיצה, והוא השיב את נשמתו הטהורה והמזוככת בייסורים קשים ומרים.

זכה להקים בית נאמן בישראל, והותיר אחריו את אלמנתו החשובה, ושמונה ילדים שהגדול שבהם כבן 16 והקטן בן שנתיים.

הלווייתו יצאה בשעה 12:30 מבית המדרש המרכזי בקרית צאנז, לבית העלמין ותיקים בנתניה.

תהא נפשו צרורה בצרור החיים

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יודעים הכל עליו. הוא היה אברך מיוחד. אין לכם מושג כמה הוא עזר ועשה חסד לאנשים בלי שאף אחד ידע. אני נעזרתי על ידו כמה וכמה פעמים. אדם מיוחד מיוחד. רוח ה׳ היה עליו.
שלא נדע מצרות

אוי ירחם השם מתי יאמר לצרותינו די!!!

אהה אהה
הלב כואב ודואב
ריבונו של עולם אמור די לצרות ושלח לנו ישועות

אני פשוט בהלם אני מכיר את האברך הזה,לא ידעתי כלום,דייייייייייייייייייייייייייי.

אבל כבד נרגשת באויר פה בקרייתנו, ענן כאב עבה שטוח על פני כולנו,

זה לא סתם עוד אברך זה "האברך"

כמה שידענו מצבו בשבועיים האחרונים, עדיין אנחנו לא מצליחים להאמין שזה קרה.

ההלם עדיין בעיצמו, קשה מאוד להתחיל לכתוב על האברך היקר שאיננו לדאבוננו. מהיכן מתחילים? מהמידות? מהלב הטוב? מהחסד? מהמסירות לזולת ללא אינטרסים? מאירגון וחיזוק שיעורים? מוסריות? מאור פנים?
מהיכן??????

קשה !! קשה !! קשה !!

בע"ה נתאושש ונשוב לכתוב ולתאר אדם עדין נפש.

יה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו אמן

נתאושש בע"ה ונשוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו