התרגשות בתולדות אהרן: לראשונה נוסח חדש לתפילת 'כל נדרי'

לראשונה בתולדות החצר תנוגן תפילת 'כל נדרי' בנוסח חדש, ההחלטה התקבלה על ידי האדמו"ר שליט"א שהוא העובר לפני התיבה בתפילה זו

חסידי תולדות אהרן קיבלו אתמול (ב) בשמחה ובהתרגשות גם יחד את הבשורה, כי השנה לראשונה תאמר תפילת 'כל נדרי' בליל יום הכיפורים בנוסח שונה וחדיש, כך פורסם לראשונה אתמול (ב) ב'קו החשיפות'.

קרא עוד:

[postim]

כ"ק אדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א ניגש לתפילה זו בחיל ורעדה כמנהג רוב הקהילות שהמרא דאתרא, הוא העובר לפני התיבה לתפילה נעלה ומרטיטה זו, בכל שנה נוהג האדמו"ר להאזין לנוסחאות שונות מבעלי תפילה ותיקים ובעלי שם, כדי להוסיף עוד חידוש עוד טעם עריבות ומתיקות לתפילות הימים הנוראים.

כמו כן מידי שנה נקבצים חבר המשוררים בחצר הקודש ובאים אל הקודש פנימה, כדי ללמד את הלחנים החדשים ולהציע אותם לפני מרן אדמו"ר שליט"א, כמידי שנה נכנסו בימים האחרונים חברי המקהלה, להציע ולהשמיע ניגונים ונוסחאות שונות בפני האדמו"ר, כשלפתע צץ נוסח עתיק שגם הוא יסודתו בהררי קודש, והתקבל גם על דעת האדמו"ר לסלסל עימו באמירת 'כל נדרי ואסרי'…

בתוך כך יצויין כי עדיין טרם נודע מי יהיה הבעל תפילה השנה מלבד האדמו"ר, זאת מאחר והחזן הותיק וחסיד רבי נפתלי רוזנפלד ז"ל שכיהן בתפקיד למעלה מ-40 שנה, הלך לעולמו בחודש שבט האחרון כשהוא זקן ושבע ימים בן 97 בפטירתו.

החזן רבי נפתלי רוזנפלד ז''ל - ארכיון JDN

החזן ר' נפתלי רוזנפלד ז"ל, ארכיון JDN

ראוי לציין לשבח את חצר הקודש תולדות אהרן, שהודיעה מראש לקהל החסידים על השינוי בניסוח העממי, הנאמר בכל תפוצות ישראל בליל יום הקדוש, וזאת כדי שיוכלו ללמוד את הנוסח ולהצטרף אל האדמו"ר ברגעים הנעלים והמרטיטים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להעמיד הדברים על דיוקם
הגרסה הנכוחה אינו אמיתי
הגרסה האמיתי היא שיעמידו הנוסח המקובל בכל העולם אחרי שהשתבש במשך השנים
ונא לדייק

פתחתם ב"נוס" וסיימתם במנגינות. אם כוונתכם לנוסח ההכלתי הנכון שמופיע בראשונים בסוגיא במס' נדרים ובמחזור מהדורת גולדשמידט, הדברים ידועים, והגר"מ גנוט שליט"א מזכיר זאת בשיעורו השנתי על עבודת יוהכ"פ (עם דמויות בהמות) לפני יוהכ"פ, שיעור שהיה אומרו פעם בליל יוהכ"פ.

האדמו"ר כידוע אוהב לשנות ולהמציא כל פעם נוסחאות עתיקות שאף אחד לא יודע

שחרית אדר"ה יגיש לפני התיה בנו חביבו של האדמו"ר שליט"א הרב הגאון המפורסם רבי משה הכהן שליט"א הידוע גם כבעל תפלה מאוד מרגש …
וביום בדר"ה יגש חדב"נ הרב הצדיק רבי אברהם רבינוביץ שליט"א ראש החבורות של כל החבורות בקהילת תו"א המפורסם בצדקתו משכמו ולמעלה וגם בקיא בנוסחאות עתיק יומין מבית סבו רבי בנימין זצוק"ל מגזע בא"ב להרה"ק מפוריסוב ומשעדליץ והיהודי הק' מפרשיסחא ולמעב"ק..

יש נוסח אחד מהראשונים שמקורו מהמהרי"ל שאומרים את זה בהפיוט של שמו"ע שחרית ר"ה ויו"כ אחרי ובכן וה'פקד את שרה ויש רוב קהילות ישראל שמתמשים עם הנוסח הזה ליל שב"ק על הפיוט של מגן אבות בדברו, זה אומרים בניחותא ובנעימות "קל ההודאות אדון השלום מקדש השבת ומברך שביעי" ואח"כ מסיימים בחטף "ומניח בקדושה לעם מדושני עונג ……"

מרוב השנים השתבש הנוסח ולכן החזיר האדמו"ר עטרה ליושנה כמו הרבה דברים
התקבלה החלטה שבן האדמו"ר ר' משה יתפלל השנה בתור ש"ץ

אולי יהיה מישהוא שיתנדב ויביא לנו לשמוע את הנוסח החדש ?

האם בבעלזא יתקבלו גם כן הנוסח החדש שהרי הרבי מבעלזא גם כן אוהב דרך זו?

משבר חמור ביות בענף האתרוגים בישראל
השנה אין סחורה טובה אצל הסוחרים הכי גדולים רוב הסחורה זבל "בעיני ראיתי"
החכם עיניו בראשו כמה שיותר קרוב לסוכות יאמירו המחירים עד לשמים
נ.ב. אני לא סוחר של אתרוגים ומתכון לכל מילה בשיא האמיתות והרצינות

לא רוב הסחורה זבל אלא כל הסחורה זבל זבלים
הציבור עוד לא טפס את המשבר האתרוגים שיהיה השנה
רק אני מבקש זכרו אני הראשון שאמרתי את זה

למה אתם מעבירים נושא

אל "לשילה" : אם כך, הכוונה ל"נוסח" של לחן או מנגינה ולא לנוסח של טקסט, כפי שהבנתי אני בתחילה, וגם פרייליכעראיד הבין כן.

יש אפשרות שתעלו את הנוסח החדש כאן באתר ???…..

אינטרסנטים כותבים בכמה כתבות כאן על האתרוגים. לתשומת לב מנהלי האתר!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו