התרומה המפתיעה של האברך ל'שקל הטהור': חסכונות מה'חבורה' של הרבי

את המלגות החודשיות מחבורת הלומדים שיסד כ"ק האדמו"ר מסאטמר צבר האברך במשך מספר שנים והניח אותן בצד. כעת, לקראת ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר בישראל, החליט לתרום את כולן לקופה שהקים הרבי למען החינוך הטהור

בחסידות סאטמר נערכים בימים אלו לביקור ההיסטורי שיערוך כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א בישראל בעוד פחות משלושה שבועות.

כפי שדווח, במהלך מסעו של האדמו"ר תיערך חלוקה מורחבת במסגרת מיזם 'שקל הטהור', אותו יסד האדמו"ר בשנת תשע"ג למען מוסדות החינוך בארה"ק שאינם לוקחים תקציבים ממשלתיים ולמען הורי התלמידים הלומדים בהם. את החלוקה המורחבת יערוך האדמו"ר במעמד מיוחד שייערך למנהלי המוסדות בירושלים.

עסקני המיזם, מנאמני ביתו של האדמו"ר, פועלים רבות על מנת לגייס את הסכומים הדרושים, ועד שנת תש"פ הצליחה הקופה לגייס ולחלק מעל 25 מיליון דולר.

תרומה אחת שהגיעה לקופה לקראת ביקורו הגדול של האדמו"ר בישראל הפתיעה את העסקנים. היתה זו תרומה מכובדת שנמסרה על ידי אחד מאלפי אברכי חסידות סאטמר הלומדים בחבורת 'זכרו', אותה יסד האדמו"ר לזכרו של אביו, האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל. את כספי התרומה צבר האברך במשך שנים מהמלגות החודשיות שהוענקו לו בתמורה למבחני החבורה.

בערב חג הסוכות נכנס האברך למעונו של האדמו"ר בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, והעניק לו את כספי התרומה שצבר. האדמו"ר, שהתפעל מהתרומה, בירך את האברך בבנים תלמידי חכמים ויראי שמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו