ישיבת גרודנא עוברת מאשדוד לבית שמש

לאחר לחמישה ימי לחימה, תחת קו האש, ישיבת גרודנא עוברת מאשדוד לבית שמש, ראש הישיבה יעבור גם הוא עם הבחורים שבינתיים מפוזרים בין ערי הארץ וממשיכים את הסדרים במקומות מושבותיהם

בשעות האחרונות הוחלט בישיבת רבני הישיבה בבית ראש הישיבה מרן הגרד"צ קרלנשטיין שליט"א, שהישיבה עוברת לבית שמש.

קרא עוד:

[postim]

ביום חמישי לאחר ששוחח רה"י הגרד"צ עם הגר"ש אויערבאך שליט"א הורה הגרד"צ קרלנשטיין לתלמידיו לעזוב את אשדוד לשבת. בתוך כך הנהלת הישיבה חיפשה מקום חלופי לקיום המשך הסדרים והלימודים, ובינתיים היום (ראשון) התארגנו הבחורים בכל עיר לקיים את סדרי הישיבה ככל האפשר, בבני ברק הם למדו בביהכ"נ המרכזי 'משכנות יעקב' ברח' אברהם בן דוד, בירושלים בביהכ"נ 'אהל יהונתן' ברחוב עמרם גאון גבעת שאול, באשדוד במקלט ביהכנ"ס מורשה בקרית הישיבה. וכן במודיעין עילית, בהתארגנות מהירה הביאו ארוחת צהריים לכל מקומות הלימוד. כמו"כ נתרמו במהלך הלימוד מאפים ושתיה חמה.

יצויין כי בעת מבצע 'עופרת יצוקה' בדרום הארץ עלה ראש ישיבת גרודנא להתייעצות אצל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ואז הורה הגרי"ש על מעבר לבני ברק, ואכן במהירות שיא הצליחו למלא את הוראתו, הודות לתרומתו של איש החסד הרב מנחם כרמל, אשר העמיד לרשות הישיבה את אולמי 'היכלי מלכות' לאולם בית מדרש חדרי שיעורים וחדר אוכל, מה שהתאפשר עקב ימי החנוכה שבהם כמעט ולא מתקיימות חתונות.

לאחר ימי החנוכה שהחלו החתונות ב'היכלי מלכות', עברו הבחורים לאולמי 'כליל מלכות' בסמוך שהיה אז בשלבי סיום הבניה.

כאמור בשעות האחרונות מצאה הנהלת הישיבה, בנין ישיבה ענקי ברחוב חזון איש בבית שמש, שמספק את הצרכים הנדרשים לתלמידי הישיבה (איש החסד הרב מנחם כרמל התנצל על כי אין ביכולתו לתרום את האולמות שבבעלותו, מפני השמחות הצפופות שמתקיימות בהם, גם שבימים אלו נוספו חתונות שהועתקו מיישובי בדרום).

מרן ראש הישיבה הגרד"צ קרלנשטיין צפוי אף הוא לעבור יחד עם בני הישיבה למתחם בבית שמש שם כבר דאגו לו לדירה סמוכה.

לפניכם תמונות מהסדרים ב'היכלי מלכות' בעת מבצע 'עופרת יצוקה'

בשיעור כללי בהיכלי מלכות בתפילה בהיכלי מלכות שיחה בכליל מלכות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צגיק בא לעיר. איזה התרגשות.

שמעתי שרבי נתן קופשיץ בחש בזה

אמנם כן שתושבי בית שמש יזכו לארח את ישיבה קדושה כזאת, אבל תפילתנו שתגמר המלחמה ויזכו הישיבה ובראשה מרן הגרד"צ קרלינשטיין שליט"א מזקני ראשי הישיבות בדורינו, לחזור לקרית הישיבה לשלום ולתורה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו