שחיטה כהלכתה • הילולת ה'בית דוד' זצ"ל

רבנים, משגיחים ושוחטים רבים ציינו השבוע את יום ההילולא של הגאון רבי דוד קאמין זצ"ל, בעל ה'בית דוד' על הלכות שחיטה • בארץ ובעולם סיפרו על בעל ההילולא

קהל שו"בים, רבני כשרויות, משגיחים ומנקרים התאספו ביום שני י"ג אלול, לסעודת הילולא וסיומי משניות לכבוד יום היארצייט של הגאון רבי דוד קאמין זצוק"ל, בעל ה'בית דוד' על הלכות שחיטה וטריפות.

כינוסי הילולא התקיימו בכל רחבי תבל בהשתתפות העוסקים במלאכת השחיטה, העוסקים תמידים כסדרן בספרו, אשר התקבל בהערכה רבה בכל מערכות הכשרות ואצל כל פוסקי הדור האחרון.

במהלך הכינוסים העלו את גדלותו של בעל ההילולא, אשר ראשית דרכו בתורת השחיטה היה בעיר טשעכנאוויצא, ומשם האיר לכל המחוז, כאשר גדולי רבני ליטא סמכו ידיהם עליו.

לאחר מכן, כאשר עלה לארה"ק, התקבל בכבוד גדול ע"י מרן הגרי"ח זוננפלד ומרן הגרי"ל דיסקין אשר שמעו את גדלותו, ומיד סמכו ידיהם עליו ועל פסקיו.

בבית ההוראה של הרה"ג ר' יצחק אליעזר יאקאב, אב"ד תבואות שור, התקיים שיעור מיוחד לשוחטים ובודקים, ושם עסקו במשנתו של בעל ההילולא, כאשר הגר"י יאקאב מעלה את הערצת גדולי הרבנים אליו, ואת המתנה אשר העניק ה'בית דוד' כלל השו"בים בספרו המבוסס על פי פסקי מרן רבינו בעל התבואות שור.

בבית המטבחיים בעטרות, ערך הרב שמואל יעקובוביץ סעודת הילולא וסיום משניות לעילוי נשמתו. כמו כן בשחיטת העדה החרדית נערכה סעודת הילולא ע"י הרב שמואל דיאמנט.
סעודה מיוחדת התקיימה בביהמ"ד תבואות שור באורוגוואי – בהשתתפות רבני ביהמ"ד.

מנין מיוחד בראשות כ"ק האדמו"ר מלעלוב ארה"ב שליט"א עלה לציונו במרומי הר הזיתים, להתפלל על הצלחה במלאכת הקודש בזכותו של בעל ההילולא.
אחר אמירת המזמורים נשא הגרי"א יאקאב משא לכבודו של בעל ההילולא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו