הפתעה בבעלזא: פסוקי תשליך בהלל

לקראת סיום אמירת ההלל אתמול, פתח כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא באמירת פסוקי התשליך, והקהל קרא אחריו פסוק בפסוק.

לנוכח הגזרות המרחפות על לומדי התורה בארץ ישראל, הופתעו אתמול מתפללי בית המדרש הגדול של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא בירושלים, כאשר בסיום אמירת ההלל, לפני "יהללוך ה"א", פתח האדמו"ר באמירת פסוקי התשליך.

הקהל הרב שהתפלל יחד עם הרבי, כולל בחורי ישיבות בעלזא מכל רחבי הארץ אשר הקדימו לבוא לקראת עצרת ההמונים, חזר אחרי הרבי פסוק בפסוק על שלושת הפסוקי, "מי א-ל כמוך", "ישוב ירחמינו" וכו', ו"תתן אמת ליעקב" וכו'.

האזינו

לאחר התפילה סעדו בחורי הישיבות בצוותא בבניין בית המדרש המרכזי, בו שהו עד כמחצית השעה לפני העצרת, אז יצאו והצטרפו להמוני בית ישראל שנהרו למקום הכינוס.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מסתבר לפני ברכת החתימה. כנראה ששמע השומע וטעה. אלא אחר החתימה.

לא לא זה לא טעות….
תוכל לשאול מחסידי בעלזא הרבים שנכחו שם…
ואכן מעניין מאוד.

האם אכן ישנה בעיה הלכתית להוסיף פסוקים בהלל (כמובן של ר"ח שאינה אלא מנהג)?

אם הרבי מבעלזא עשה כך כנראה הוא יודע מה הוא עושה,
לא שייך בכל ליכנס לשאלה כזאת האם יש בעיה וכו' ………

אם לא היו מברכים, כפי שיש כאלה כשאומרים חצי הלל, זה לגיטימי, אבל לאחר שהחלטנו לברך עליו תחילה וסוף?????? .
ואולי הוספת פסוקים, גם אם הם מרטיטי לב, מותרת? גם מזמורי ההלל עצמו אינם נקיים מכאלה (מן המצר… צרה ויגון אמצא…), אבל זאת כולם נאמרים כפתיחה להודאה על חילוץ נסי, שלא כפסוקי מי א-ל כמוך וגו'.
אבל מי אני ומה אני מול ענקי הפסיקה בבעלז וחכמיה הבד"ץ שליט"א ?

לפ. שועלי מדבריך ניכר שלא שמעת את ההקלטה כי אם היית שומע אותה לא היית אומר את מה שאמרת כי שומעים בפירוש שאחרי זה אומרים את החתימה של ההלל

לפ. שועלי
אמנם איני בקי מאד בהלכות הלל, אבל ב"הלכות חסידות" אני כן בקי. ולחסידים לימדו שעל רבי, לא שואלים שאלות. ולא רק לא שאלות, גם לא עונים תשובות… כי פשוט לא שייך להבין אדם שלא מנמק את עצמו אף פעם. רק העובדות מנמקות אותו…
נ.ב. הפסוקים שנאמרו, אלו פסוקים שחז"ל למדו ממנו י"ג מידותיו של הקב"ה לרחמים.

אני מצטרף לרצונו של שועלי להבין הפסק.
בכבוד רב,
המצפה לנימוקי הרבנים הגאונים הרב שמאי ק. ה. גרוס והרב ישראל ברבי הלל וינד שליט"א, שילמדונו פשר דבר. תורה היא (כדברי "חושב") וללמוד אנו צריכים.
חס וחלילה בל תחשדוני בשואל ע"מ לקנטר, ח"ו.

תשאל כל מו"צ מתחיל שיודע קצת ללמוד ותיווכח לדעת שאין בעיה להוסיף פסוקים בהלל.
דומה לזה שאנו מוסיפים הרבה פסוקים לפני ברכת ישתבח בשחרית. שירת הים ופסוקי ויושע לא שייכים לפסוקי דזימרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו