"מחשב בבית, אפילו לכתיבת חידושי תורה – סם המוות"

בבית המדרש דחסידי סאטמאר בירושלים נערכה עצרת חיזוק • רב הקהילה שוחח עם האדמו"ר לפני העצרת וזה הורה לו: "מחשב הוא סם המוות, אפילו בלי אינטרנט" • כל הפרטים והתקנות החדשות

בבית המדרש סאטמאר שברחוב יונה בירושלים התקיים ביום חמישי האחרון כנס חיזוק מיוחד כאשר על הפרק עמד נושא האינטרנט, ותקנות חדשות שיחולו מעתה בבית המדרש דחסידי סאטמאר.

רב הקהילה, הגאון רבי משה טייטלבוים שליט"א, אמר בכנס: "להכניס מחשב הביתה, אפילו לצורך כתיבת חידושי תורה, הוא כמו להכניס סם המוות".

הכינוס נפתח באמירת מזמורי תהילים, לאחר מכן נשא דברים רב הקהילה, רבי משה טייטלבוים. את הכינוס הנחה הרב יצחק דוד יאקאב, מראשי ישיבת סאטמאר בבני ברק.

הגר"מ טייטלבוים נשא דברים במשך כשעתיים. דקות לפני עצרת החיזוק, שוחח הגר"מ עם כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א, ומסר לו אודות העצרת. הגר"מ סיפר לאדמו"ר אודות ההחלטות שיקבלו בעצרת והתקנות עליהן יחתמו בני הקהילה עם סיומה.

במהלך השיחה, שאל רב הקהילה מה למסור למשתתפי הכינוס בנוגע לאינטרנט. "אינטרנט?", התפלא האדמו"ר. "מחשב בבית, אפילו לצרכי כתיבת חידושי תורה, זה כמו סם המוות, גם ללא אינטרנט".

אחרי הדברים הנוקבים שמסר ראש הקהילה, המשתתפים אמרו תפילה מיוחדת להצלחתם בחינוך הילדים.

נשאו דברים: המחנך הגאון רבי משה ברוורמן ראש ישיבת מאה שערים, והרה"ג רבי יצחק קירשנבוים ר"מ בישיבת תו"א ירושלים.

אחרי הנאומים, השמיע המנחה את החלטות העצרת, שיחייבו את אברכי הכולל.

מדובר בתקנה חדשה שלא הותקנה בשאר הקהילות. "בכל שטח בית המדרש אסור  להוציא מחשב, אפילו לכתיבת חידושי תורה. גם מכשירים שאינם כשרים אין להחזיק בשטח בית המדרש. משגיחים יעמדו על המשמר כדי להקפיד על העניין".

יצוין כי התקנות בבית המדרש דחסידי סאטמאר חלים גם עבור אנשים שאינם שייכים לחסידות, ורק באים ללמוד או להתפלל בהיכל בית המדרש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו