ניצחו אראלים • כ"ק גאב"ד אונגוואר זצ"ל

שר וגדול נפל בישראל, מגאוני הדור וגדולי פוסקי דורנו, מרן רבי מנשה קליין זצ"ל, גאב"ד אונגוואר • לפני מספר חודשים ביקש להקדים חתונת נכדו באומרו כי לא יסיים את שנת תשע"א

ברגעים אלה מתפשטת הבשורה המרה על הסתלקותו המרה של שר וגדול בישראל, מגאוני הדור וגדולי פוסקי דורנו, מרן רבי מנשה קליין זצ"ל, גאב"ד אונגוואר.

הגאון זצ"ל נולד לפני 88 שנה בעיר אונגוואר לאביו הרב אליעזר זאב ז"ל.

בשנות נעוריו קנה תורה וחכמה אצל הגאון רבי יוסף אלימלך כהנא, רב העיר.

בשנות הזעם שיכל את משפחתו הקרובה. אחר המלחמה הנוראה הגיע לארצות הברית, שם דבק ברבו כ"ק האדמו"ר מצאנז, ה'שפע חיים' זצ"ל, ועמד לימינו בקודש בהקמת רשת מוסדות התורה והחינוך.

אחרי מספר שנים התלכדו סביבו יוצאי אונגוואר וקבלו אותו כרבם ומורה דרכם. בזמן קצר זרח שמשו ורבים נהרו לפתחו לשמעו את שיעוריו ואת נועם אמרותיו.

מאות רבנים חיכו למוצא פיו והתייעצו עימו טרם פסיקותיהם. הוא ענה תשובות לאלפים בהלכה בטוב טעם ובמשנה ערוכה.

צדיקי וגדולי ישראל שהגיעו לארצות הברית עלו לביתו להשתעשע בדברי תורה ועמד בראש הלוחמים במלחמות ה'.

הקים את קרית אונגוואר בשכונת רמות שבירושלים, העומדת לתפארת. הקים מפעלי צדקה וחסד לצד מוסדות התורה, ובתקופה האחרונה גם העתיק את משכנו מארצות הברית לקרית אונגוואר בירושלים, שם הרביץ תורה לעדרים בארץ הקודש.

האדמו"ר ניבא את פטירתו לפני מספר חודשים

לפני מספר חודשים אירס את נכדו עם בת האדמו"ר מסאסוב שליט"א, וקבעו את זמן החתונה לחודש חשון תשע"ב. תקופה קצרה לאחר מכן, ביקש מהמחותן האדמו"ר מסאסוב שליט"א להקדים לחודש אלול, באומרו כי לא יסיים את שנת תשע"א בחיים. ואכן, לפני שבועיים נערכה החתונה בהשתתפות קהל רב מהחסידים שראו זאת כמעמד פרידה מהקהל.

הותיר אחריו אלפי תלמידים שבורים ורצוצים, בנים ובנות בהם בנו הרה"צ דוד שלמה העומד בראש ישיבת אונגוואר ורב שכונת קרית אונגוואר, בנו הרה"צ עמרם רב קהילת אונגוואר בארצות הברית, חתנו האדמו"ר מלעלוב ב"פ שליט"א ועוד.

השאיר ברכה וירושה רוחנית גדולה בהם ח"י כרכים של ספר משנה הלכות, ועוד ספרים הרבה שהתקבלו בכל תפוצות ישראל כספרי יסוד בארון הספרים היהודי

מסע ההלוויה תצא מחר בשעה 9:30 בבוקר מהיכל בית המדרש הגדול בקרית אונגוואר בירושלים לעבר חלקת הרבנים בהר המנוחות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו