אמת מה נהדר מראה כהן: חג הסוכות במחיצת מרן הגר"ש כהן שליט"א

על מה אמר נשיא מועצת חכמי התורה: "כשראיתי את הדברים בזוהר הקדוש זלגו עיניי דמעות מהתרגשות" ? • מראות הוד משולי אדרת סובביו של מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן שליט"א בעבודת קדשו בימי חג הסוכות

תפילת שחרית התפלל מרן הגר"ש כהן בבית הכנסת צוף דבש ברובע היהודי סמוך לביתו, בסיום התפילה ליוו המתפללים את הגר"ש לביתו תוך כדי שמתייעצים עימו בעניני הלכה ומתברכים מפיו, לאחמ"כ כמידי שנה יצא מרן הגר"ש לברכת הכהנים של תפילת מוסף ברחבת הכותל המערבי, שם נשא הגר"ש את כפיו ובירך את רבבות המתפללים, משם צעד חזרה לביתו בליווי תלמידיו, שם נערכה הקבלת פני רבו לתלמידיו.

במהלך הקבלת פני רבו נשא מרן הגר"ש דברי התעוררות. בדבריו ציין את חשיבות ימים קדושים אלו ואמר: הקב"ה נתן לנו את יום שמיני עצרת. ולמה? אומרים חז"ל:אמר הקב"ה קשה עלי פרידתכם. עכבו עימי עוד יום אחד, והרי כל השבעה ימים אנו בסוכה בדירת ארעי. בצילא דמהימנותא וביום השמיני אנחנו נכנסים לבית. אז איפה תשארו איתי? תמה ראש הישיבה, אלא כתוב בזוהר: הקב"ה ביום שמחת תורה עובר מהסוכה ונכנס איתנו לבית ממש.

"רבותי, זה דברים מבהילים" זעק הגר"ש. "הקב"ה בא אלינו לדירת הקבע לבית ממש, ולזה אנו צריכים להכין את עצמנו ולשמוח שמחה עצומה". והוסיף: כשראיתי את הדברים בזוהר הקדוש זלגו עיניי דמעות מהתרגשות.

צילום: יעקב כהן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו