ערב יום כיפור: המשגיח ביקש מחילה באמצעות העיתון

מכתב למערכת שפורסם הבוקר ב"המודיע" על-ידי המשגיח הרה"ג אברהם קליין שליט"א הפך במהרה לשיחת היום בציבור החסידי • מאות תלמידים התקשרו למשגיח ואמרו: מעולם לא היתה לנו תרעומת עליך

קוראי "המודיע" שפתחו הבוקר את העיתון הופתעו לקרוא מכתב למערכת, שתוכנו די נדיר.

בעוד שבדרך כלל תוכן המכתבים למערכת נע בין העברת ביקורת נגד חברות הסעות שאיחרו להבעת תודה לעסקנים המסורים, מכתב זה היה שונה לחלוטין. תוכן המכתב החריג, כמו עיתוי הפרסום 48 שעות לפני התקדש יום-כיפור, גרם לכך שהוא הפך עד מהרה לשיחת היום בציבור החרדי.

במכתב אותו כתב הרה"ג ר' אברהם קליין שליט"א, מחשובי ועסקני חסידי בעלזא באשדוד – שכיהן בעבר כמשגיח בישיבה הגדולה בעלזא בירושלים ומנהל רוחני בקרית באבוב בת ים, שימש בתפקידים רוחניים בצאנז, נדבורנא, קוליזנבורג ארה"ב וכו', וכיום ראש כולל מפורסם, ברשת כוללים "תורה ועבודת השם", הוא פונה לאלפי תלמידיו שעברו תחת שבטו בעשרות שנים האחרונות ומבקש מהם סליחה ומחילה שמא פגע בהם אי פעם.

וכך כותב המשגיח: "במשך שנים רבות אני משמש בתפקידים שונים בכמה מקומות ובכמה קהילות, בתור מנהל רוחני, משגיח, ראש כולל, מנהל גשמי וכו' וכו'. והנה שמעו נא רבותי, אף שחשוב מאוד להרבות ולהגדיל תורה ויראת שמים וכו'.

"אך הלא בתפקידים אלו עוסקים בדיני נפשות, ואף על פי שהשתדלתי אך ורק להועיל, לחנך את צעירי הצאן וכו', להרחיב גבולות הקדושה ולהרחיב ספסלי ביהמ"ד בלומדים וכו', אבל שגיאות מי יבין ולפעמים עושים טעויות, בשוגג או באונס או במזיד, בכוונה או בלי כוונה, ברוחניות או בגשמיות. ואין אני רוצה לחכות שאצטרך להשאיר דברים אלו בתור צוואה.

"אשר על כן: אני מודיע שאני מוחל בלב שלם לכל מי שחטא כנגדי בדיבור או במעשה ובכל אופן שהוא. אני מבקש מכל אחד מן הידידים, התלמידים והעמיתים למלאכת הקודש, אשר מרגיש (או אפי' אינו מרגיש כ"כ) שיש לו טענה ותביעה וטינה בלב, שיאמר בפה מלא שהוא מוחל לי. ומי שיש לו טענת ממון וכו' יתקשר אלי, בטלפון או בכתב ואי"ה אשתדל לרצותו ולפייסו ולשלם את המגיע לו".

תוכן המכתב הנדיר עורר הדים רבים ובשיחה שערכנו עם ר' אברהם, הוא אומר שהחל מהשעה שש בבוקר, בשעה שהעיתון הגיע לתיבות הדואר של המינויים, הטלפון לא מפסיק לצלצל ומאות מתלמידיו מתקשרים אליו כדי לאחל לו שנה טובה ומתוקה, ומבהירים שח"ו מעולם לא היתה להם שום תערומת עליו והם מאחלים לו שימשיך עוד רבות בשנים להגדיל תורה ולהאדירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו