"להיות מוכן למסירות נפש": העדה החרדית במכתב תקיף נגד גיוס בני הישיבות

חברי העדה החרדית מפרסמים הערב: "לא ננוח ולא נשקוט בארץ ובגולה עד שתבוטל הגזירה מבני הישיבות והכוללים שהם יסוד קיומינו" • המכתב המלא

חברי העדה החרדית מפרסמים הערב יומא דהילולא של משה רבינו ע"ה מכתב חריף ותקיף נגד הגזירה שניחתה על ציבור שומרי התורה והמצוות עם ביטולו של 'חוק טל'.

קרא עוד:

[postim]

את המכתב הם פותחים כי התכנסו הערב אור לז' אדר יום הילולת משה רעיא מהימנא זיע"א אשר קיבל את התורה מסיני ומסרה לישראל, דווקא בעיתוי זה, כותבים חברי העדה: "אנו מודיעים בזאת שצריך ללחום נגד זה במסירות נפש כפשוטו, ואין מקום לפשרות או קולות בעניינים אלו ח"ו ואפילו לא באופן חלקי וזמני".

במכתבם מוסיפים חברי העדה עוד: "לא ננוח ולא נשקוט בארץ ובגולה כולה עד עד שתבוטל הגזירה מבני הישיבות והכוללים שהוא יסוד קיומינו, וחובת השעה להיות מוכן למסירות נפש".

על המכתב חתומים, הרבנים הגאונים הצדיקים חברי העדה החרדית: הגאב"ד רבי יצחק טוביה ווייס, הראב"ד רבי משה שטרנבוך, רבי אברהם יצחק אולמאן, רבי נפתלי הרצקא פרנקל, רבי יהושע רוזנברגר, רבי יעקב מנדל יורוביץ, שליט"א.

מכתב זה למעשה בא לחזק ולגלות דעת כי דעת העדה החרדית עומדת בהינה עוד מימי המכתב הראשון שפורסם בשנת תש"ח בימי גאב"ד העדה החרדית דאז הגה"ק מהרי"ץ דושינסקיא זיע"א, כבימים ההם כן בזמן הזה.

JDN מגיש את שני המכתבים משנת תש"ח ומשנת תשע"ב:

לעמוד על נפשינו (543x768) תשובת מרן בדבר גיוס (511x768)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך שנתן עולמו לשומרים נאמנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו