הראשל"צ הרב יוסף בהכתרת תלמידו הרב אשר אביטן לרבו של מושב 'אמונים' בדרום

שמחה מיוחדת שרתה על תושבי הישוב 'אמונים' והסביבה, לרגל הכתרתו של הרב אשר אביטן לרב הישוב "אמונים" • את מעמד ההכתרה כיבד בנוכחותו רבו, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א • צפו בתיעוד המיוחד של שוקי לרר-JDN

שמחה מיוחדת היתה השבוע לתושבי הישוב 'אמונים' והסביבה לרגל היבחרו של רב הישוב הרב אשר אביטן לרב הישוב "אמונים". לכבוד מעמד ההכתרה טרח והגיע הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף שהרב הנבחר נמנה מבין תלמידיו בישיבת "חזון עובדיה" ומבכירי אברכי בית המדרש "בצל החכמה".

הרב אשר אביטן למד והתעלה בישיבה לתפארה "חזון עובדיה", גם לאחר נישואיו המשיך להידבק במורו ורבו הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף ולמד בכולל אברכים שבין כותלי הישיבה, תוך כדי שמרבה ללמוד ולהרחיב אפיקים בתחום ההלכה.

לאחר שעבר בהצלחה את המבחנים שע"י הרבנות הראשית, בקשו אביו הרב יצחק אביטן שכיהן עד לא מכבר כרב אזורי בישובים אלו וכעת סיים את תפקידו שיגיש את מועמדותו כדי להמשיך את מורשת אביו ברבנות במקום, בעזרת נציגי משרד הדתות וחברי ועד גוף הבוחר נבחר פה אחד בהצלחה לכהן כרב הישוב 'אמונים'.

במשך תקופה הרב אביטן עושה עבודת הקודש בין התושבים, אם זה בתקופות בסמוך לחגים, הימים הנוראים בביקורו אצל המשפחות המתגוררות בישוב וכן בסדרת שיעורי תורה אשר החל בהם כבר משנים עברו. עם הזמן התושבים נתחברו לרב אביטן ונהנו ממנו עצה ותושיה ופתרונות לשאלות אקטואליות בהלכה ומכאן הדרך היתה קצרה עד להיבחרו כרב הישוב.

המעמד החל בתפילת מנחה חגיגית בבית הכנסת המרכזי בישוב כשהוא מלא מפה לפה במעמד ראשי המועצה ונציגי הישוב, רבני הישוב האזורי, הרב אשר זמל רב נשיא ארגון רבני ההתיישבות ורב אזורי לב השרון ובראשם הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף. לאחר התפילה הנחה את המעמד בטוב טעם הרב יעקב אביטן רב אזורי חוף אשקלון והזמין את העסקנים לדברי ברכה קצרים.

את מסכת הברכות לכבוד ההכתרה פתח מר דרור שור ראש המועצה באר טוביה אשר דיבר במעלתו של הרב המקומי אשר נותן שירות לכל התושבים והוסיף כי 'אמונים' זכתה לרב צעיר מוכשר שיודע את העבודה ומכיר את הציבור ומחובר אליו, אני נרגש על שזכינו כאן לארח את הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף ולקבל את ברכתו לנו ולכל התושבים כאן.

אחריו נשאו דברי ברכה קצרים מזכיר המושב ניר עמוס ונציג המושב משה בוארון אשר הביעו את שמחתם בשם התושבים על יום גדול זה בבחירתו של הרב אביטן הממשיך בדרכו של אביו שליט"א. את הערב הנעים בשירה ובפיוט הזמר אמיל זריהן והקדיש את השיר "יפה ותמה תורה תמימה, הנעימה, מי יוכל להעמיק בסודך,,," לכבוד המעמד המרגש.

בשלב זה הקהל קם על רגליו וקיבל בשירה ובהתרגשות רבה את הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף שישא את הנאום המרכזי במעמד. בדבריו העיד על תלמידו הרב אשר שכבר בהיותו צעיר אצלנו בישיבה 'חזון עובדיה' היה משקיע בלימוד התורה ואהב את דרך ההלכה בעיון, הראשון לציון הדגיש את מעלותיו של הרב הנבחר שלא משה ידו מתוך ידו, ואכן אין ספק שידיו רב לו בפעולות ברוכות למען התושבים באזור בביצור וחיזוק חומת הדת.

בדבריו, פנה לתושבים שכעת יש מי שמוסר שיעורי תורה בהלכה ובאגדה, הרב שלכם מלא וגדוש בתורה אל תוותרו לו, תנצלו את הזמן ותשתתפו בשיעורים הללו ותרחיבו את ידיעותיכם ובפרט בהלכות 'שבת' שיש בה המון פרטים והביא לדוגמא שאלות אקטואליות העולות על הפרק. לחזק את שולחן השבת בשירי שבת ושעליו יאמרו הילדים דברי תורה שזה גם מביא נחת ושלוה בבית. וסיפר על אביו מרן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל שבימי שבת קודש היו לו שבעה! שיעורים בהלכה ובפרקי אבות. וסיים בברכה לרב המרא דאתרא שיעלה מעלה בתורה ויזכה לשבת על התורה ועל העבודה, כמו"כ בירך את הרבנים ואת העסקנים והמסייעים שפעלו לבחירתו של הרב המקומי וזוהי זכות גדולה על כל הפעילויות העתידיות במקום זה וכן את כל הקהל.

בהתרגשות מיוחדת התכבד לשאת דברים חתן הערב הרב הנבחר הרב אשר אביטן, שהשמיע את נאום ה"כתר", כשכולו נרגש הודה לקב"ה על כל הטוב שהגיע עד הלום, להוריו המסורים, למוריו ורבותיו בישיבות בהם גדל ובמיוחד לראשון לציון הרב יצחק יוסף אשר קירבו כבן ממש וממנו קנה דרך ההלכה, עצה ותושיה, ולכל התומכים ולציבור היקר כאן אשר הם מוכתרים באחדות ובאחווה ותפילתו שחפץ ה' בידו יצלח להנהיגם כראוי.

בדבריו אמר שאינו רב בית הכנסת בלבד, אלא רב של הישוב כולו, אני לפה ולאוזן לכל אחד ואחד כדי לבנות ולהיבנות. ב"ה בחג השבועות האחרון, בית הכנסת המרכזי היה מלא מפה לפה של אנשים וטף שעסקו בתורה בהתלהבות ולכך היתה לי שמחה מיוחדת שהציבור כאן לא רק אוהב תורה, אלא הוא עצמו לומד תורה באהבה. עוד הרחיב על מעלת האחדות בעת קבלת התורה שזה היה הקנין היסודי בקרב עם ישראל כאיש אחד בלב אחד.

לסיום, הביא את דברי רבן גמליאל שאמר, שררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם. שנזכה להיות כלי שרת לכל התושבים כאן באחדות ובשמחה תמיד וחפץ ד' בידינו יצלח להרחיב את גבולות התורה ולהאדירה.

לאחר הדברים הציבור עמד על רגליו ותוך כדי מורינו הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף יחד עם אביו הרב יצחק אביטן הלבישוהו בטלית חדשה מעוטרת ובירך שהחיינו וכיון על ההכתרה שזכה להתעטר כרב הישוב. לאחר מכן הרבנים חתמו על "כתב הרבנות" והקהל הרחב עלה כדי לברך ולהתברך מפי הרבנים.

מעמד ההכתרה נחתם בתפילת ערבית חגיגית בבית הכנסת, כשלאחריה הציבור התפזר לביתו מתוך תחושה של סיפוק והנאה מיוחדת בהכתרה חשובה שודאי תביא לחיזוק והתעלות בכל האזור כולו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו