במעמד הרה"צ רבי עמרם ועקנין: הקפות סליחות ותפילות לרגל המצב בביהכנ"ס 'רשב"י' באשדוד

הרב ועקנין מארגן תפילות והקפות בכל ערב חודש ובתקופות שונים בציונם של דן בן יעקב, בציון הרשב''י במירון ובמערת המכפלה, העתיק את מקום עריכת התיקונים לאוהל הצדיקים הקדושים של רבי אליעזר טורי זהב זצוק"ל ורבי עיוש פרץ זצוק"ל מעיר 'תאמערופט' שבמרוקו הטמונים בבית העלמין באשדוד

עקב המצב הקשה השורר בארצנו כאשר יהודים תמימים נפגעים ע"י פורעים ומחבלים נערכו תפילות והקפות ואמירת סליחות עם תקיעת שופר בבית הכנסת 'רשב"י' שברובע ו' באשדוד.

המעמד החל בתפילת מנחה ומיד לאחר התפילה החלו את סדר ההקפות בראשותו של הרה"צ רבי עמרם ועקנין רב בית הכנסת ובנו של רבי אליהו זצ"ל מי שהביא את ה'אתרוג המרוקאי' הראשון להגה"ק רבי יואליש מסאטמר זצוק"ל בארה"ב.

הרב ועקנין מארגן תפילות והקפות בכל ערב חודש ובתקופות שונים בציונם של דן בן יעקב, בציון הרשב"י במירון ובמערת המכפלה לבטל גזרות קשות מעל עם ישראל, אך לאחרונה עקב המצב הקשה בדרכים, מארגנים את התפילות בעיר כפי שהתקיימה בשבוע שעבר באוהל הצדיקים הקדושים של רבי אליעזר טורי זהב זצוק"ל ורבי עיוש פרץ זצוק"ל מעיר 'תאמערופט' שבמרוקו הטמונים בבית העלמין באשדוד.

קודם לכן נשא דברי התעוררות קצרים הרב ועקנין וקרא לציבור להתחזק בתשובה ולא להירדם בימים אלו כלשון הפייט "בן אדם מה לך נרדם, קום קרא בתחנונים".

הרהצ עמרם ועקנין מברך את הרה''צ רבי יורם אברג'ל זצלהרה"צ עמרם ועקנין שליט"א מברך את הרה"צ רבי יורם אברג'ל זצ"ל

בסדר ההקפות מובא שהוא בדוק ומנוסה לבטל גזרות קשות מעל עם ישראל ולהמשכת השפעות טובות כפי שאמר המגיד למרן הבית יוסף זיע"א בזמן עצירת הגשמים שהיתה בתקופתם ולאחר עריכת ההקפות בוטלה הגזרה ומטר של גשמי ברכה ניתך ארצה. כך גם היה אצל יהושע בן-נון כשהעיר יריחו היתה סגורה ומסוגרת, ערכו הקפות ומיד נפלו החומות ונכבשה יריחו ועד היום נהגו כך המקובלים זיע"א ויבלחט"א.

הציבור ערך ז' הקפות נגד שבעת הרועים יחד עם אמירת סליחות וקבל עול מלכות שמים בכל פעם כשבאמירת יג' מידות של רחמים תקעו המתפללים בשופר, בהקפה ראשונה כובד הרב מאיר נהון מרבני השכונה. במהלך ההקפות השתתף גם הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שהרב ועקנין הזמינו במיוחד מתוך הערכה על פעולותיו הברוכות בחיזוק הקדושה והטהרה בעיר.

בסיום ההקפות, הסליחות והתפילות, הרב ועקנין עורר את הציבור לבקשה על הגאולה השלמה ולביאת גואל צדק במהרה וביקש שימשיכו לעורר את מידת הרחמים על עם ישראל בכל יום ולבקש על הגאולה השלמה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שהקבה יאריך ימיו ושנותיו של הרב הצדיק הרב עמרם ועקנין ויחיש את גאולתנו ויאמר די לצרותינו למען שמו יתברך ויתגדל אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו