סוגה בשושנים: המחנכת מרת שושנה מנדלוביץ ע"ה ממונסי

מאות מתושבי מונסי מלווים בשעה זו בדרכה האחרונה את המחנכת הדגולה מרת שושנה מנדלוביץ ע"ה בדרכה להר המנוחות בישראל למנוחת עולמים

ברוך דיין האמת: העיר מונסי איבדה היום (ד) את אחת מחשובי תושביה האשה החשובה מרת שושנה מנדלוביץ ע"ה אשת חבר של הרב הגאון רבי שמואל מנדלוביץ ראש ישיבת בית שרגא יבלחט"א.

הלוויתה נערכת בשעה זו במונסי, מאות  צועדים אחר מיטתה של המחנכת הדגולה, לעבר שדה התעופה JFK בניו יורק, משם ימריא ארונו בדרכה לישראל שם תטמן בהר המנוחות.

בעלה הגר"ש יבדל לחיים הוא מגדולי וחשובי הרבנים בארה"ב, אביו היה הרב שרגא פייביל זצ"ל, ר' שרגא פייביל היה מגדולי מרביצי התורה בארה"ב, וכיהן כנשיאם של כעשרה ישיבות גדולות ומפורסמות כיום ברחבי ארה"ב, בהם: ישיבת טעלז בקליוולאנד, ישיבת תורה ודעת בברוקלין, ובית מדרש גבוה בלייקווד.

בשנת תש"כ הגיע ר' שמואל עם רעייתו המנוחה שושנה ע"ה לגור במונסי, שם השתכנו והיו הזוג החרדי הראשון במונסי, שכן בימים ההם היתה העיר שוממה מכל סממן יהודי, וקול התורה לא נשמע בה, לא ישיבות לא ת"תים.

ברבות השנים הפך המגזר החרדי בעיר לחלק ניכר ובלתי נפרד מהעיר, מיד כשהוקם סמינר 'בית יעקב' במונסי התמנתה המנוחה לשמש כמחנכת לבנות ישראל.

היום בפטירתה בגיל 81, מאות תלמידותיה שכיום כבר הקימו את ביתם לשם ולתפארת, מיררו בבכי ונזכרו באותן הימים בהם התחנכו אצלה וקבלו ממנה את אבן הדרך לחייהם היהודיים, כיצד קבלה כל אחת ואחת בחביבות רבה.

כמו כן תלמידי ישיבת אור שרגא, אף הם יודעים לספר בשבחה של רעיית ראש הישיבה, ואף התקדרו היום (ד) באבל כבד על מותה של אם הישיבה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו