נס פך השמן הטהור של הקהילה היהודית במוסקבה

החיידר שכמעט ונסגר בשל קשיים תקציביים, חידש פניו ורשם הצלחה מרובה עם גידול מרשים במספר התלמידים ובמשכן חדש, מרווח ומפואר

תלמוד תורה ראשית חכמה במוסקבה (4)

במוסדות "ראשית חכמה" במוסקבה, בנשיאותו של אב"ד מוסקבה ונשיא ועידת רבני אירופה הרה"ג פנחס גולדשמידט, חגגו בעיצומם של ימי החנוכה מסיבת סידור לתלמידי כיתות א'.

החיידר לבנים ובית יעקב לבנות הם נס בפני עצמו. המקום שכמעט נסגר לחלוטין בתום שנת הלימודים הקודמת נפתח השנה עם תקציב קטן משמעותית אך בהצלחה מרובה עם גידול מרשים במספר התלמידים ובמשכן חדש, מרווח ומפואר בזכות נדיבים שלקחו על עצמם את אחזקת המקום לבקשת הרב גולדשמידט וחברי הקהילה.

במוסדות "ראשית חכמה" לומדים תלמידים מובחרים ממשפחות של בעלי תשובה ותיקים מהקהילה לצד בניהם של רבני הקהילה והשליחים במקום והחיידר ידוע כמרכז חינוכי איכותי ביותר. בוגרי החיידר לומדים בישיבות המובחרות ביותר בארץ ישראל. במהלך האירוע נשא הרב גולדשמידט דברי ברכה בפני התלמידים וחיזק את המוזמנים בענייני תפילה.

ראש ישיבת "אהלי יעקב" הרה"ג אבנר כהן שוחח גם הוא עם התלמידים והדגיש להם שבכל דור ודור כאשר רצו האויבים לבדוק האם אפשרי לכלותינו הם בדקו קודם כל האם התשב"ר עסוקים בתורה בידיעה מוחלטת שבמידה וכן, הפסדם מובטח.

הגאון הגדול הרב אשר וייס שליטא שביקר ב"ראשית חכמה" מספר ימים לפני האירוע הזכיר בשיעור שמסר בפני הצוות והתלמידים שלעתיד לבוא כשיבנה ביהמ"ק לא יבטלו תשב"ר מלימודם משום שהוא חשוב עוד יותר מבנין בית המקדש.

הגאון הרב יוסף קמנצקי שליטא שבעבר שימש כראש כולל במוסקבה גם מסר שיחת חיזוק לכבוד האירוע ולכבוד חנוכה. הרב קמנצקי התפעל מהגידול של המוסד החשוב בשנים אחרונות ובירך את הילדים והצוות שימשיכו לעלות מעלה בלימוד תורה ומדות טובות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו