תצלום של אוליבייה פיטוסי / FLASH90

שר הכלכלה אלי כהן: "סגר כללי על המדינה זה אפשרות שמדברים עליה"

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן התייחס הבוקר להחלטת הממשלה למעקב דיגיטלי אחר מבודדי ה'קורונה' ואמר כי הוא הצביע בעד המהלך, וזאת בגלל שמדובר בצעד שיביא להצלת חיי אדם. השרה גמליאל: "המהלך ימשך 14 יום, לפני שקיבלנו החלטה דנו בזה במשך 6 שעות"

שר הכלכלה אלי כהן מהליכוד התייחס הבוקר (שלישי) לצעדים הבאים שמתכננת הממשלה להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ואמר בין השאר כי "סגר כללי זה אפשרות שעלתה, מדברים עליה". בנוסף התייחס השר להחלטת הממשלה למעקב דיגיטלי אחרי מבודדי ה'קורונה' ואמר: "הצבעתי בעד, אנחנו מדברים על הצלת חיי אדם".

בראיון ל'גלי צה"ל' הדגיש השר כהן כי, "נבדקו כל ההגבלות, המידע אחרי 30 יום נגרס, הוא מתייחס רק לחולי הקורונה. היו לנו מקרים שבהם בן אדם אחד הדביק 20 חולים. יש מדינות נוספות שעשו שימוש בכלי הזה. אנחנו מדברים על אירוע בקנה מידה גלובלי. גם במלחמה אנחנו לא מצמצמים התקהלות עד כדי כך. בסופו של דבר, הכלי הזה יעזור לנו למנוע הדבקויות, זה עוול לא להשתמש בכלי הזה".

השר הוסיף להסביר את המשמעות שהמשק עובר למתכונת חירום ואמר: "העובדים שאינם חיוניים יעבדו מהבית או יצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום). אני מבקש מהמעבידים לקיים את מה שצריך, ושלא יעשו את מה שלא צריך. אנחנו רואים מצד אחד שאנשים מתקהלים, ובמקביל אוגרים מזון, כשלא צריך. יש לנו מלאי לכמה חודשים קדימה. אנחנו מעריכים שהקורונה תישאר איתנו, המטרה היא להגיע לעקומה שטוחה".

לסיום התייחס השר אלי כהן למהלכים של כחול לבן והדברים הקשים שמשמיעים נגד רה"מ נתניהו ואמר: "אני שומע את ההתייחסות שלהם, אני רק רוצה לומר 'כחול לבן וארבעת השקרנים'. הם אמרו שלא יישבו עם הרשימה המשותפת. הם שמו לעצמם שתי מטרות – להיות המפלגה הגדולה, והם נכשלו בזה, ולהיות רוב ציוני, וגם בזה הם נכשלו. אני מזכיר לך שהם פסלו אותנו, לא אנחנו פסלנו אותם. אנחנו פתוחים לבוא ולשבת ממשלת חירום לאומית. אנחנו נמצאים באתגר בינלאומי, שלא פסח עלינו".

בתוך כך, גם השרה גילה גמליאל מהליכוד אמרה הבוקר כי, "כל שרי הממשלה לקחו חלק בשיחה הלילה, שבה הוחלט על הצעד של מעקב דיגיטלי, וזאת כדי לסייע דרמטית ובאופן מדויק במציאת מי שעלול להידבק, הלכנו למהלך מבוקר למשך 14 יום דנו בזה אתמול במהלך היום במשך 6 שעות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו