צילום: נתי שוחט / Flash90     

חוזרים לשגרה: המדינה נערכת לסגירת מחלקות קורונה בבתי החולים

משרד הבריאות הודיע על הצעדים שיינקטו לטובת החזרה לשגרה, ונערך לצמצם את המחלקות הייעודיות כדי לפנות מיטות למטופלים אחרים. "לא עברנו את הקורונה", הבהיר, אך בתי החולים יוכלו לערוך ניתוחים לא דחופים למרות המחסור בחומרי הרדמה

משרד הבריאות פרסם היום (שני) את המתווה לחזרה הדרגתית של מערכת הבריאות לפעילות אלקטיבית (שאינה דחופה) מותאמת. לפי המסמך שפרסמה ראש חטיבת הרפואה במשרד, ד"ר ורד עזרא, "בעת הזו, לאור מגמת ההתמתנות, ובאם לא תהיה התלקחות חריגה, תתאפשר חזרה מדורגת ומותאמת לפעילות רפואית אלקטיבית, בכפוף ותוך שימת לב לבטיחות ומיגון הצוותים והמטופלים, ומתוך הכרה בצורך במתן טיפול רפואי רציף ושוטף ככל האפשר לכלל האוכלוסייה, וזאת במקביל לשימור היכולות הטיפוליות בחולי הקורונה".

לפי המסמך, החזרה ההדרגתית לפעילות תתקיים במקביל להמשך חובת דרישות הטיפול בחולי הקורונה בבתי החולים ובקהילה, לרבות הפעלת מחלקות ייחודיות לטיפול בחולי קורונה, אפשרויות טיפוליות בחדרי ניתוח, בחדרי לידה, ומתן שירותים ייחודיים שידרשו לטיפול בחולי קורונה בבתי החולים ובקהילה. "בנוסף, התכנית להלן מבוססת על כך שלמערכת הבריאות, על חלקיה השונים יש יכולת לתגובה מהירה למצבי קיצון כגון התפשטות/התלקחות מחודשת של הקורונה ולצמצום באופן מהיר של פעילויות על מנת לפנות צוותי רפואה, תשתיות ומיטות אשפוז לטובת הטיפול בחולי קורונה וריסון התפשטותה", נכתב.

עוד נכתב במסמך כי, על בתי החולים לוודא קיומו של מלאי מספק של חומרי הרדמה שרכש, הנמצאים במחסני בית החולים לצורכי הפעילות השגרתית, האלקטיבית והדחופה. זאת, מעבר לחומרי ההרדמה וטיפול נמרץ שנדרשים לטיפול חולי קורונה בהתאם לתרחיש בעת מועד פרסום המסמך למשך ארבעה חודשים לפחות. "ביצוע הפעילות האלקטיבית ככל שתעשה, יהיה בהתאם למלאי הקיים. על מנהל בית החולים להצהיר כי מלאי חומרי ההרדמה עומד בדרישות ולדווח אחת לשבועיים על סטטוס רמת חומרי ההרדמה לחטיבת הרפואה ולאגף הרוקחות במשמעות של חודשי צריכה ובהתחשב בצורך הקיים והצפוי בבית החולים לטיפול בחולי הקורונה".

ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות ד"ר ארז און אמר הבוקר בדיון של ועדת הקורונה בכנסת כי הפעילות במחלקות הקורונה מצטמצמת בשל הירידה בכמות המטופלים. "לא שכחנו שלא עברנו את הקורונה, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לגל הבא".

הבכיר הדגיש כי "בגלל שהתפוסות יורדות יש לסגור את מחלקות הקורונה. נקבץ אותם במחלקות הייעודיות, שברוב בתי החולים לא תהיה יותר ממחלקה אחת, ולהוריד את הצפיפות שיש בשאר המחלקות. בזמן שיש פחות חולי קורונה – לנצל את המחלקות לטובת חולים אחרים". עם זאת, הדגיש כי "בתי החולים מתעסקים בהדרכות ובהתעצמות בקליטת חולי הקורונה שאנחנו מקווים שיגיעו כמה שיותר מאוחר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרנים. לא יכול להיות שפתאום באמצע הנגיף עם כל כך הרבה חולים יתחילו לסגור את המחלקות. שקר גס.
ותהיו אמיתיים שהפחתתם את מס' הבדיקות והתוצאות ולכן ירד מס' הנדבקים ע"פ מס' הבדיקות בלבד שירד. מס' הנדבקים האמיתי ביום הינו 700 ליום ויותר. תפסיקו לשקר.

ב"ה יש פחות חולים במחלקות
תמשיכו לשמור על ההוראות!

אסור לחשוב שהמצב חלף לגמרי, חייבים להמשיך לשמור על ההנחיות…
יכול להיות שיש פחות ופחות חולים הלוואאאאייייי
אבל חלילה אם לא נשמור זה עלול להתפרץ ובגדוללל…
"ונשמרתם מאד לנפשותכם"!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו