Flash90

חברות התח"צ מאיימות בשיבושים בקרוב: "ישראל תישאר ללא תחבורה"

פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות פנה לשרה רגב: "אנו בקצה גבול היכולת". החברות האשימו את הממשלה בהתעלמות מהענף במתווה החזרה לשגרה מהמשבר, וטוענות כי הפגיעה הכלכלית שנגרמה להן מאיימת על פעילות הענף

פורום חברות התחבורה הציבורים הכריז הערב (שני) על שיבוש פעילות האוטובוסים בשבוע הבא, לאור המשבר הכלכלי אליה הגיעו החברות בעקבות הגבלות הקורונה. בפנייה ששיגרו לשרת התחבורה מירי רגב הזהירו נציגי החברות כי לאור הפגיעה בענף, עשרות אלפי מועסקים יצטרפו למעגל האבטלה, והבהירו: "ללא התערבותך – ישראל תישאר ללא תחבורה ציבורית".

במכתב לרגב שנשלח מטעם הפורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות המאגד תחתיו את אפיקים, קווים, מטרופולין, סופרבוס, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, דן בדרום, דן בצפון ודן ב"ש, נכתב כי משמעות השיבושים בשירותי התחבורה הציבורית בישראל, היא שיתוק המשק באופן מיידי. תנועתם של מיליוני אזרחים בישראל ועובדים אשר רק לאחרונה חזרו לעבודתם תוגבל, ותימנע הגעתם של עשרות אלפי חיילים לבסיסי צה"ל.

החברות הציבו אולטימטום, לפיו אם לא יימצא פיתרון בתוך עשרה ימים הן לא יוכלו עוד להפעיל את מערכי האוטובוסים "במתכונת שגרתית". לאחר מכן, הזהירו, "החברות תאלצנה לעבור ל'מצב הפעלה הישרדותי' הכולל צמצום פעילות משמעותי". למציאות כזאת, אמרו, תהיה השלכה על מיליוני אזרחים המבקשים להגיע לעבודתם.

עוד הוסיפו כי "קריסת ענף התחבורה הציבורית תגרום לעשרות אלפי מפרנסים, בהם נהגי החברות, סדרנים, עובדי תפעול לאבד את מקום עבודתם ולהוביל את משפחותיהם להתרסקות כלכלית באסטרטגיית היציאה שגיבשה, התעלמה ממשלת ישראל באופן בוטה מענף התחבורה הציבורית תוך שהיא לא מציגה מתווה הולם לפערים הכלכליים הדרמטיים שנוצרו עקב המשבר והותירה את החברות ללא יכולת קיום כלכלית".

החברות ביקשו מהשרה רגב להתערב במשבר: "בנסיבות אלו, נראה כי רק בעזרת מעורבותך האישית, והפעלת מלוא כובד משקלת בייחוד אל מול נציגי האוצר, אפשר וניתן יהיה לפתור את המשבר המאיים על שרידותן של החברות, ואשר עלול למוטט את ענף התח"ץ כולו, והמפעילים מפצירים בך להיכנס לעובי הקורנה, ולהיפגש עם החברות מפעילי התח"צ הנושאים בנטל היומיומי בדחיפות לישיבת חירום להצלת הענף".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה הערב לאי החזרת הרכבת ואמרה: "נחשפנו היום בדיון קבינט הקורונה, לעליה משמעותית בתחלואה אשר נובעת מאי שמירת הוראות הריחוק הפיזי והנחיות משרד הבריאות. לכן התקבלה החלטה, בהובלת המל"ל לדחות הקלות למשך שבוע עד שיתברר מהם נתוני התחלואה. היינו ערוכים להפעלת הרכבת השבוע כולל פיקוח על כמות הנוסעים, חיטוי תחנות ובדיקות חום. אנו מחויבים לשמור על בריאות הציבור".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מסרה בתגובה להחלטת הקבינט לדחות את תפיחת הרכבת כי "אנחנו מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות. הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם".

"לאורך כל החודשים בהם הרכבת לא פעלה שודרגו תוואי המסילות והתחנות ונעשו עבודות תחזוקה מקיפות בצי הרכבות כדי לתת לנוסעים את השירות הכי טוב: לחיילים, לסטודנטים, לאנשים שידם אינה משגת לנסוע ברכבים פרטיים וצריכים לחזור לעבודה או למי שמעוניין לנסוע ולבקר את בני משפחתו ועל מנת להקל על העומסים בכבישים ובאוטובוסים. בנוסף לרצון שלנו לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים הרי ש1000 עובדים ישבו 70 יום בבית וכבר נפגעו כלכלית בצורה משמעותית".

"ההחלטה כעת שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות. יש לנו את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים-אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשר הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה התודה לבורא עולם עלמספר נפטרים הקטן יחסית לכל עולם אנשי משרד הבריאות
תתחילו להגיד ברוך השם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו