צילום דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב: "לרוע המזל, המצב ככל הנראה יחמיר לפני שהוא ישתפר"

נשיא ארה"ב דולנד טארמפ התייחס בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן, לעלייה במספר הנדבקים והמתים מנגיף הקורונה בארה"ב. ואמר כי למרות שבעבר הוא זלזל בהוראה לעטות מסכה כהגנה מהקורונה, כעת הוא יתחיל להקפיד לעטות אותה על פניו כשהוא נמצא בציבור

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה (רביעי) מפני החרפת משבר הקורונה, עם המשך התפשטות המגיפה ברחבי המדינה. "לרוע המזל, המצב ככל הנראה יחמיר לפני שהוא ישתפר", אמר הנשיא בתדרוך היומי בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן שבוושינגטון. הנשיא האמריקני הוסיף כי מספר המאובחנים בנגיף ברחבי המדינה ממשיך לעלות.

בנוסף, טרמאפ עודד את הציבור האמריקני לחבוש מסיכות במקרה שהם לא יכולים לשמור על כללי הריחוק החברתי. "אני מתרגל למסיכה", מסר בתדרוך. "לא משנה אם אתם אוהבים את זה או לא – יש לכך השפעה". זאת, למרות שבמשך חודשים ארוכים הנשיא האמריקני סירב לקדם את השימוש במסיכות ולעג לכך.

במסיבת עיתונאים, שנמשכה כשלושים דקות, חזר טראמפ על אמונתו בכך שהנגיף ייעלם בסופו של דבר, והתעקש שהתגובה האמריקנית למגפה הייתה "טובה בהרבה" מאשר במקומות אחרים בעולם.

טראמפ אמר במסיבת העיתונאים כי ארה"ב ערכה קרוב ל- 50 מליון בדיקות, "ערכנו כמעט פי שלושה מבדיקות מכל שאר המדינות בחצי הכדור המערבי יחד". בנוסף הוא הספיד את המשפחות האבלות על מות יקיריהם ואמר: "כמשפחה אחת, אנו מבכים כל חיים יקרים שאבדו. אני מתחייב לכבודם שנפתח חיסון וננצח את הנגיף."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו