צילום: יונתן סינדל / Flash90

פרופ' לוי: "חושש שבעניין אומן – יתקבלו החלטות שלא ע"פ האינטרס הבריאותי"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס הבוקר לאפשרות להטלת סגר כללי בתקופת חגי תשרי ואמר כי המאבק בקורונה מורכב, ושחייבים למצות את כל האפשרויות לפני ששוקלים הטלת סגר. עוד הוסיף כי "למרות שהסגר הכללי הקודם הקטין ושיטח את התחלואה, אך הוא שיטח גם דברים אחרים"

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, אמר היום (ראשון) בריאיון ל'רשת ב" כי העמדה המקצועית בנוגע לנסיעות לאומן בראש השנה ברורה, והיא שיש חשש אמיתי שאופי האירוע יגרום לתחלואה מיותרת שניתן למנוע. בהתייחס לכך שלא הוזמנו גורמי מקצוע לדיון בנושא, אמר פרופסור לוי כי הוא חושש שתתקבלנה החלטות שלא עומדות בקנה אחד עם האינטרס הבריאותי.

בהתייחס לתקופת חגי תשרי ואפשרות של הטלת סגר כללי, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי המאבק בקורונה מורכב, ושחייבים למצות את כל האפשרויות לפני ששוקלים הטלת סגר. פרופסור לוי ציין שהסגר הכללי הקודם אומנם הקטין ושיטח את התחלואה, אך שיטח גם דברים אחרים. פרופסור לוי הוסיף שהוא מניח שהמתווה של פרופסור גמזו יאושר וכי זאת הדרך הטובה להתמודד עם התחלואה.

פרופסור לוי התייחס לתופעה של אזרחים שלא באים להיבדק, ואמר: "יש אנשים שחושבים שעדיף לא להיבדק כי אז יושתו עליהם מגבלות. יש א-סימפטומטים רבים שמסתובבים בציבור מבלי להידבק וזה מסכן אותנו. אני קורא לאנשים לבוא להיבדק".

בתוך כך, שר הפנים של אוקראינה הצהיר כי נושא ראש השנה באומן נידון בדרגים הדיפלומטים הגבוהים ביותר, ולכן "אם יש מי שרוצה להפר את ההסכמים ולערוך עליה לרגל המונית, למשרד הפנים יש מספיק כוחות ואמצעים להשיב את הסדר והאינטרסים הציבוריים".

עוד אמר שר הפנים: "אנו מבינים את כל הסיכונים הכרוכים בחגיגת השנה החדשה היהודית באומן. על פי הערכות שונות, בערך 50-25 אלף איש עלו לרגל בשנים קודמות. הפעם למרבה הצער, איננו יכולים להרשות זאת לעצמנו. לכן יוכנסו מגבלות ולא יתקיימו חגיגות בצורה ובהיקף של השנים האחרונות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו