צילום דוד כהן / Flash90

ממשל טראמפ למדינות: נערכים להפצת חיסון לקורונה בסוף אוקטובר

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הודיע לגורמי בריאות הציבור ברחבי ארה"ב להיערך להפצת חיסון נגד נגיף הקורונה כבר בסוף חודש אוקטובר או בתחילת נובמבר. בנוסף, הפיץ ה-CDC תרחישים אפשריים שנועדו להקל על תהליך הפצת החיסון

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן הודיע הלילה (חמישי) לגורמי בריאות הציבור בארצות הברית כי עליהם להיערך להפצת חיסון נגד נגיף הקורונה בסוף חודש אוקטובר או בתחילת נובמבר. בנוסף, סופקו תרחישי תכנון שיעזרו למדינות השונות ברחבי ארצות הברית להיערך לקראת הפצת החיסון.

התרחישים שפרסם המרכז לבקרת מחלות כוללים גם תכניות הנוגעות למצבים בהם "אספקת החיסונים תהיה מוגבלת". בנוסף, נכתב כי תינתן עדיפות למתן חיסונים לאוכלוסיות מסוימות, הכוללות צוותים רפואיים, עובדים חיוניים, עובדי סיעוד ושיקום וכן צוותי הביטחון הלאומי.

ב-CDC אישרו את תוכנם של המסמכים ומסרו כי הם נשלחו לגורמי בריאות עירוניים ומדיניים ברחבי ארה"ב ב-27 באוגוסט. "החיסון לקורונה מתפתח ואינו בטוח", נכתב באחד המסמכים המדוברים. "תרחישים אלו עשויים להתממש כאשר יהיה יותר מידע זמין".

בשבוע שעבר דווח כי ד"ר רוברט רדפילד, מנהל ה-CDC, ביקש מהמדינות בארה"ב לזרז את האישורים לחברת ציוד רפואי ותרופות בשם מק'סון כדי לסייע בהפצת כל חיסון נגד הנגיף. במכתב מיוחד ביקש רדפילד לוותר על כל הדרישות שעשויות להפריע להפצת חיסונים עד ה-1 בנובמבר – שבועות, אם לא חודשים מוקדם יותר מהתאריך בו העריכו מומחים רבים שהחיסון יהיה מוכן להפצה.

ישנם שלושה חיסונים שנמצאים כעת בשלב 3 בניסוי, בהם החיסון שפותח על ידי חברת "מודרנה" והמכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות; החיסון של Pfizer ו-BioNTech והחיסון שמפתחות AstraZeneca ואוניברסיטת אוקספורד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו