צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בידוד לשווא: כרבע מאיכוני שב"כ מתחילת חודש יולי התבררו כשגויים

כ-149 אלף ישראלים שוחררו מבידוד לאחר שהתברר שלא באו במגע עם חולה מאומת. זאת מתוך 615 אלף מקבלי הודעות על בידוד בעקבות האיכונים. במשרד הבריאות מודים כי בשל העלייה החדה בפניות למוקד, שיחות רבות לא נענות או מתנתקות

כרבע מהישראלים שחוייבו בבידוד בעקבות איכוני שב"כ מתחילת חודש יולי שוחררו מהבידוד לאחר שנמצא כי לא נחשפו לחולה קורונה – כך פורסם הבוקר (שלישי) ב'כאן חדשות'. מדובר ב-149 אלף ישראלים שערעורם התקבל מבין כ-240 אלף מגישי השגות, וזאת מתוך יותר מ-615 אלף מקבלי הודעות על בידוד בעקבות האיכונים. כ-60% מהערעורים התקבלו בתקופה זו.

במשרד הבריאות מודים שהעלייה במספר החולים הובילה לגידול של עשרות אלפי שיחות למוקד המשרד בתוך כמה ימים, ושיחות רבות לא נענות או מתנתקות. בעקבות פניית כאן חדשות על טענות של אנשים שערערו על הודעת הבידוד שקיבלו, אמרו במשרד כי מכיוון שחלה עלייה משמעותית בתחלואה, המוקד – שמקבל מדי יום עשרות אלפי שיחות בנושא – לא עמד בעומס הפניות.

במשרד ציינו כי עדיין נענות בכל יום כ-20 אלף שיחות בנושא זה, נוסף לעשרות אלפי שיחות בנושאים אחרים, ואמרו כי הם מגייסים עשרות נציגי שירות חדשים בכל יום. עוד נערכים במשרד הבריאות לשינויים נוספים שיסייעו בטיפול בפניות הרבות. במשרד התנצלו על זמני ההמתנה הארוכים ועל הניתוקים והוסיפו שהם פועלים לשיפור השירות בהקדם.

בתחילת חודש ספטמבר אישרו שרי הממשלה את הארכת השימוש באיכוני שב"כ בשלושה שבועות נוספים. בחוות הדעת שהוצגה לשרים נכתב כי "הקשר עם משרד הבריאות הולך ומשתפר ומנגנוני הערעורים נהיים יעילים וחלקים יותר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו