חיסון, אילוסטרציה. צילום: Chen Leopold/Flash90

כשיימצא החיסון: משרד הבריאות צפוי להמליץ על חוק חיסון חובה

בסיכום הישיבה, שהתקיימה בשבוע שעבר, נכתב: "יש להכין תוכניות תמריצים נוהליים ומשפטיים לציבור שיתחסן ולבחון חובת חיסון בחקיקה". מטרת המהלך היא להתגבר על החשש מפני התחסנות מצד חלקים משמעותיים בציבור. מדובר בחיסון ראשון מסוגו, וייתכן שרבים יעדיפו לא להתחסן

משרד הבריאות עשוי להמליץ על חקיקה שתחייב את אזרחי ישראל להתחסן מפני נגיף הקורונה כשהחיסון יהיה זמין לשיווק והפצה בארץ. כך עולה מסיכום ישיבת הצוות לטיפול במגפות של המשרד ופורסם ב'ווינט' המלצה זו מגיעה במקביל להודעת חברת “פייזר” על תוצאות מרשימות בניסוי שקיימה בדרך לפיתוח החיסון.

בסיכום הישיבה, שהתקיימה בשבוע שעבר, נכתב: "יש להכין תוכניות תמריצים נוהליים ומשפטיים לציבור שיתחסן ולבחון חובת חיסון בחקיקה". מטרת המהלך היא להתגבר על החשש מפני התחסנות מצד חלקים משמעותיים בציבור. מדובר בחיסון ראשון מסוגו, וייתכן שרבים יעדיפו לא להתחסן או יהססו לעשות זאת עד התבהרות התמונה באשר להשלכות ולתופעות הלוואי.

כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", בצוות לטיפול במגפות כבר הביעו בעבר חשש מפני הססנות וחוסר היענות בציבור להתחסן. חברי הצוות הציעו, בין היתר, לחזק את מהלך ההסברה של משרד הבריאות, אשר נגדו נמתחת ביקורת חריפה בכל הנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה.

כזכור, חברת פייזר הודיעה אמש (שני) כי החיסון שפיתחה נמצא יעיל ב-90% מהמקרים. בפייזר מסרו "זהו יום נפלא למדע ולאנושות", יצוין כי חברת -BioNTech, היא שותפה לפיתוח החיסון. מנכ"ל BioNTech אמר כי להערכתו החיסון יגן על המחוסנים במשך שנה, אך עדיין מוקדם לקבוע בוודאות.

נתוני הביניים שפרסמה החברה מבוססים על 94 מקרים מאומתים של הידבקות בקורונה, מקרב יותר מ-43 אלף המתנדבים שקיבלו שתי מנות חיסון או מנות פלצבו (מנות הדמה). נמצא כי בפחות מ-10% ממקרי ההדבקות התרחשו במטופלים שקיבלו את החיסון. מנגד, יותר מ-90% מהאנשים שחלו היו אנשים שקיבלו את הפלצבו.

עד כה נוסה החיסון על -43,500 נבדקים ב-6 מדינות שונות ומתחילת הניסוי לא נמצאו בעיות או תופעות לוואי. חברת פייזר מסרה כי היא נערכת להגיש אישור חירום מה-FDA (מנהל התרופות האמריקני) לצורך שימוש בחיסון עד סוף החודש הבא. (שנת 2020)

בנוסף, בחברת פייזר עידכנו כי החיסון סיפק הגנה במשך 28 ימים לאחר קבלת המנה הראשונה שלו ולמשך שבעה ימים לאחר קבלת המנה השנייה. המטרה הסופית של הניסוי לפי פייזר היא להגיע ל-164 מקרי הדבקה מאומתים בווירוס הקורונה בקרב קבוצת המדגם של המשתתפים בניסוי.

לפני פחות מחודש, ולאחר שחברת פייזר כבר הודיעה כי תגיש בחודש נובמבר את כל המידע מסבבי הניסויים לחיסון לקורונה, פרסמה החברה תיעוד ראשון של שרשרת הייצור של החברה בבלגיה.
לטענתם של גורמים בחברה, הניסויים הקליניים שעורכת החברה בחודשים האחרונים הוגדרו כהצלחה והם מוגדרים כבטוחים מבחינה בריאותית. במקביל, התקווה בענקית התרופות היא להצליח לייצר כ-100 מיליון מנות חיסון עד לסוף השנה האזרחית, ועוד 1.3 מיליארד בשנת 2021, ולפי התוכנית – כל אדם יקבל שתי מנות חיסון.

נשיא ארה"ב טראמפ צייץ בטוויטר: "שוק המניות גדול, חיסון בקרוב. דווח אפקטיבי של 90%. חדשות מעולות כאלה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דיקטטורה. כל דבר לחייב בחקיקה

על זה נהיה חייבים להילחם בכל דרך
כי אם המטרה להציל חיים החובה צריכה להיות רק על אוכלוסייה בסיכון
אבל אם מחייבים את כלל האוכלוסיה כולל ילדים שהמוות אפסית, והתופעות לוואי של החיסונים שאין להם שנים של נסיון הרבה יותר מסוכנים!
אז ברור שאם יחייבו את כל האזרחים נצטרך להילחם על זה בכל הכוח!

אמאלה!!!!!!!

די לחכימא ברמיזא
אם אנשים לא יקלטו לבד את הצורך להתחסן, כדי להגן על עצמם, וביותר על אחרים, אז וודאי צריך חקיקה. זה בדיוק כמו שיש חוקי תנועה, מי שרוצה לסכן את הציבור יכול לבחור להישאר בבית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו