אילוסטרציה. צילום: Kobi Gideon / FLASH90

מוקדם מהצפוי: בקופות חולים יתחילו במבצע החיסונים לציבור כבר ביום שני

במכבי ומאוחדת יחלו לחסן את הצוותים הרפואיים ביום ראשון כמתוכנן עם הגעת החיסונים, ומיום שני יחלו להזמין מבוטחים, קשישים מעל לגיל 60 ומבוטחים הסובלים ממחלות רקע. במכבי הוסיפו כי הם ערוכים לחסן כ-25 אלף מטופלים מדי יום. שעתיים אחרי שנפתח - המוקד של מכבי קרס

שתיים מתוך ארבע קופות החולים החליטו היום (חמישי) להקדים את מתן החיסונים לקשישים ואוכלוסיות בסיכון מיום רביעי ליום שני הקרוב. הקופות, מכבי ומאוחדת, יחלו לחסן את הצוותים הרפואיים ביום ראשון כמתוכנן עם הגעת החיסונים, ומיום שני יחלו להזמין מבוטחים, קשישים מעל לגיל 60 ומבוטחים הסובלים ממחלות רקע, לקבל חיסון במוקדים המיועדים לכך.

על פי הדיווח ב'וואלה' במשרד הבריאות נתנו הוראה לקופות להתחיל במבצע החיסונים לאוכלוסיות אלה ביום רביעי, אולם בקופות אלו נערכים להתחיל יומיים קודם. בקופת החולים מכבי הודיעו כי למעשה ניתן לזמן תורים לחיסון כבר מעכשיו, עבור בני 60 ומעלה ובעלי מחלות רקע. התורים ייקבעו החל מיום שני הקרוב.

במכבי הבהירו כי בשיא המבצע, חיסוני הקורונה יינתנו בכ-300 עמדות חיסון ביותר מ-80 מתחמים ברחבי הארץ. עוד נמסר מקופות החולים כי לכל מטופל ייקבעו מראש שני תורים – למנה הראשונה ולמנה השנייה, 21 ימים לאחר מכן. רק מי שיקבל את שתי המנות ייחשב למחוסן מפני הנגיף.

בקופת חולים מכבי הוסיפו כי הם ערוכים לחסן כ-25 אלף מטופלים מדי יום, לאורך כל ימות השבוע, בהתאם לקצב הגעת החיסונים. בשבוע הראשון, ירוכזו החיסונים בהדרגה ב-24 מתחמים ברחבי הארץ, ובשיא המבצע, עם הגעת כלל החיסונים לישראל, הם יינתנו בכ-300 עמדות חיסון ביותר מ-80 מתחמים.

שעתיים אחרי שנפתח – המוקד קרס מרוב עומס. "עשרות אלפי חברות וחברי מכבי פנו בשעתיים האחרונות למוקד מכבי לקבוע תור לחיסון", נמסר מהקופה. "גל הפניות העצום גרם לעומס על הקווים, כך שיש כאלה שמנסים ליצור קשר וחווים ניתוק. מכבי מעדכנת ששירות זימוני התורים שלה יפעל גם במהלך סוף השבוע. ברגעים אלה מאות הנציגים עסוקים בקביעת תורים ושמחים על ההיענות של חברי מכבי להגיע ולהתחסן נגד נגיף הקורונה".

רן סער, מנכ"ל מכבי, מסר: "בימים בהם מדינת ישראל חצתה את המספר של 3,000 נפטרים כתוצאה מקורונה והתחלואה בעלייה משמעותית, ברור לחלוטין שהחיסון קריטי כדי להגן על הבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו, כמו גם להחזיר את המדינה לשגרה. אני ויו"ר מכבי פרופ' משה רוח נהיה המתחסנים הראשונים במכבי ואני קורא כעת לכלל בני ה-60 ומעלה לתאם בהקדם תור לחיסון".

בקופת החולים "כללית", האחיות יתאמו את התור לחיסוני קורונה למבוטחים ויודיעו על כך באמצעות הודעת SMS למבוטחים המשתייכים לאוכלוסיות בסיכון. גם בקופת החולים "מאוחדת" פתחו את האפשרות לאוכלוסיות בסיכון לזמן תור לחיסוני קורונה. בקופת החולים "לאומית" יחסנו תחילה את העובדים מיום ראשון הקרוב, 20 בדצמבר, ועד יום רביעי, 23 בדצמבר.

מלאומית נמסר כי מנכ"ל לאומית שירותי בריאות, מר חיים פרננדס וצוות ההנהלה הבכירה יתחסנו ביום ראשון כנגד הקורונה במרכז הרפואי הראשי של לאומית בתל אביב. "לאומית שירותי בריאות נערכת למבצע רחב היקף למתן חיסוני קורונה וצפויה להתחיל ולחסן מיום ראשון את עובדיה והחל מיום שני את לקוחותיה. לאור זאת, החל מיום ראשון ניתן יהיה לזמן תור לחיסון עבור קבוצות התיעדוף שקבע משרד הבריאות. את התור ניתן יהיה לזמן דרך האתר, אפליקציה, המוקד הטלפוני וכמובן בסניפים".

חיים פרננדס, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות "אני מאמין שנעמוד במשימה על הצד הטוב והבטוח ביותר ונחסן את כל מי שירצה להתחסן על מנת להעביר מעלינו את הקורונה. אנחנו נבצע את החיסונים בכמה עשרות מרכזים רפואיים, וככל שיהיו מרכזי חיסון ארציים – נשתלב גם בהם כחלק ממערך ההתחסנות עבור מבוטחי לאומית".

חגית איתמרי אחות ראשית 'לאומית שירותי בריאות', "אנו בלאומית שירותי בריאות מאוד נרגשים, ערוכים ומתודרכים היטב לקראת התחלת המבצע הנרחב, חשוב לנו לציין שנגיע אל כולם והחיסונים יינתנו לכלל לקוחות הקופה".

לרגל תחילת מבצע חיסוני הקורונה הארצי, שיחל בשבוע הבא וצפוי להיות נרחב ויוצא דופן בהיקפו, לאומית שירותי בריאות דאגה להיערך זמן רב מראש, עם תדרוך ותגבור של כוח אדם מקצועי: מערך הרפואי ומערך לוגיסטי שצפויים לעבוד במשמרות ולאורך כ- 12 שעות ביממה לאורך כל התקופה הקרובה.

תחילה יחל הדיגום במחזות המרכזיים, כשבכל מחוז יפתחו מספר מרכזי חיסון, ובהמשך הצפי הוא להתרחבות לאזורים ומוקדים נוספים בפרפריה וברחבי הארץ. כל מתחם חיסונים מחולק לאזורים ע"י מחיצות ופרגודים ומורכב מ- עמדת קבלת קהל, עמדת תישאול, עמדת חיסון, מאוישת במחשוב ומכשור רפואי, ועמדת המתנה לאחר החיסון. כל הצוותים הרפואיים שיטפלו ויעניקו את החיסונים יחוסנו מראש על מנת להימנע מהדבקה מיותרת של לקוחות המגיעים להתחסן.

 

צוותים רפואיים וקבוצות סיכון: תעדוף מקבלי החיסונים נחשף • המסמך המלא

כיצד עובד החיסון ואיך יתכן שהוא פותח במהירות שיא? כל התשובות

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו