"זה עולה בחיי אדם": פער משמעותי בתמותה במגזר החרדי לעומת המגזר הכללי

במודעה המתפרסמת הבוקר תחת הכותרת 'זה עולה בחיי אדם' נכתב: "מניין הנפטרים החרדים מנגיף הקורונה עולה והנתונים מדאיגים". במודעה מוצגים הנתונים ולפיהם "יחס התמותה במגזר – בקרב בני 65 ומעלה - עומד על 75 נפטרים לכל 10,000 נפש, לעומת 21 לכל 10,000 במגזר הכללי"

על רקע הזינוק בתחלואה ובתמותה במגזר החרדי, מטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות מעלה הבוקר קמפיין המציג את נתוני התמותה במגזר.

במודעה המתפרסמת הבוקר תחת הכותרת 'זה עולה בחיי אדם' נכתב: "מניין הנפטרים החרדים מנגיף הקורונה עולה והנתונים מדאיגים". במודעה מוצגים הנתונים ולפיהם "יחס התמותה במגזר – בקרב בני 65 ומעלה – עומד על 75 נפטרים לכל 10,000 נפש, לעומת 21 לכל 10,000 במגזר הכללי".

הקמפיין שב ומזכיר כי "עד שיושלם מבצע החיסונים, ממשיכים להקפיד על הכללים. עוטים מסיכה במרחב הציבורי ובחללים סגורים. לא משתתפים בחתונות והתקהלויות אסורות. מצייתים להנחיות ומצילים חיים".

מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות: "השאננות גובה קרבנות בנפש וחייבים להילחם בה. על פי החקירות האפידמיולוגיות מקרי הדבקות רבים התרחשו באירועים משפחתיים בימי החנוכה, כמו גם בשמחות וחתונות בהן משתתפים גם מי שנמצאים בקבוצות סיכון. הנתונים מדאיגים ומחייבים אותנו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו