Nati Shohat/Flash90

פרוייקטור הקורונה הסביר: "יותר טוב שהבחורים יישארו בהיכלי הישיבות"

פרופ' נחמן אש אמר כי עדיף שבחורי הישיבות הפועלות במתכונת פנימיה יישארו בישיבות. בהתייחסו לסגר אמר פרוייקטור הקורונה, "הפעם אנחנו חייבים להקפיד על הסגירה של כל המקומות בכל המגזרים. התחלואה במגזר החרדי יותר משמעותית. החלטת הממשלה חלה על כולם"

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש התייחס הבוקר (חמישי) להחלטה על הידוק הסגר, ואמר בריאיון ל'כאן רשת ב' כי הצעד הטוב ביותר הוא שבחורי הישיבות יישארו בהיכלי הישיבות וכך באם תהיה התפרצות היא תהיה בתוך הישיבה ולא בבתים שיכול לדבק את שאר המשפחה.

בהתייחסו לסגר אמר פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש כי "הפעם אנחנו חייבים להקפיד על הסגירה של כל המקומות בכל המגזרים. התחלואה הפורצת במגזר החרדי יותר משמעותית. החלטת הממשלה חלה על כולם".

הוא התייחס בדבריו להמשך פעילות היכלי הישיבות במתכונת פנימיה ואמר: "החלטנו שזה יותר נכון מבחינה אפדימיולוגיות, אני לא רוצה לפזר את תלמידי הישיבות לבתים. יותר טוב שיהיו סגורים בישיבות לתקופה הזאת ואם מתפרצת תחלואה היא מוכלת בתוך הישיבה".

הוא התייחס בדבריו לחיסונים ואמר שההערכות כי הם יעילים נגד המוטציה הבריטית, אך נגד זו הדרום אפריקנית עדיין אין נתונים. לדבריו, "יכול להיות שכל שנה יצטרכו להתאים את החיסון למוטציות". על העומס בבתי החולים אמר אש: "אין קריסה מוחלטת, המערכת היום מתוחה עד הקצה. יש משמעות למצב הזה מבחינת איכות הטיפול".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו