צילום: שיר תורם, פלאש 90

הפעוטה החרדית שחלתה בקורונה ואושפזה במצב קשה – יצאה מכלל סכנה

לפני כשבוע וחצי פעוטה חרדית בת שנה וחודשיים אושפזה במצב קשה עם קשיי נשימה לאחר שחלתה בקורונה, הורדמה והונשמה • היום (ב') מודיע בית החולים כי היא יצאה מכלל סכנה, מצבה השתפר פלאים, והיא צפויה להשתחרר בימים הקרובים לביתה בריאה ושלמה • בפנים - השם לתפילה

לאחר שבמשך כשבוע וחצי הוגדר מצבה של הפעוטה מצפת בשת השנה וחודשיים – קריטי, היום (שני) חלק שיפור ניכר במצבה בבית החלולים 'זיו' בצפת.

הפעוטה נולדה להוריה, משפחת בלאיש החב"דית מהעיר צפת, לאחר 17 שנים של המתנה.

ביום שישי לפני כשבוע וחצי סבלה הקטנה מקשיי נשימה, והובהלה לבית החולים 'זיו' בצפת. מצבה הידרדר במהלך הימים הראשונים, ואף הייתה בסכנת חיים, מה שאילץ את הרופאים לחברה למכונת הנשמה ולהרדימה.

בחסדי שמים, ובהשתדלות צוות הרפואה, מצבה של הפעוטה השתפר לאין ערוך – היא החלה לנשום בכוחות עצמה ואף המדדים התייצבו לרמה הנדרשת, דבר שאיפשר להעבירה ממחלקת טיפול נמרץ למחלקה רגילה.

הרופאים משערים כי בימים הקרובים ניתן יהיה לשחרר את הפעוטה לביתה כשהיא ביראה ושלמה, לאחר שכזכור היא הייתה אך לפני שבוע במצב קריטי.

התפללו לרופאת לרפואת אילה בת חנה נטלי שאנטל

ד”ר הלל פרנקנטל, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים, סיפר ל'ישראל היום' כי "היא נמצאת במגמת שיפור. בהמשך האשפוז שלה גילינו שבנוסף לקורונה צמח לה חיידק שיכול לגרום לסוג של דלקת בקנה הנשימה, דלקת דומה לזו שהיא סבלה ממנה. אנחנו מניחים שההתדרדרות שלה נגרמה משילוב של הקורונה עם החיידק. היא קיבלה טיפול אנטיביוטי ומצבה השתפר”.

"הפעוטה סבלה מסיבוך נדיר של המחלה 'קרופ'. זאת מחלה נשימתית מאוד נפוצה אצל ילדים ותינוקות הגורמת לבצקת באזור של מיתרי הקול וקנה הנשימה. קרופ כבר תואר אצל ילדים שחלו קורונה, אבל בינתיים עוד לא מצאתי בספרות תיעוד למקרים כל כך קשים שהגיעו למצב של הנשמה. קראתי על מקרה של ילד בן תשע מארה"ב שכמעט נזקק להנשמה, אבל לא על סכנת חיים ממשית שאילצה את הרופאים להנשים ילד שסובל מקרופ בשילוב עם קורונה".

"מכיוון שבנוסף לקורונה החיידק הזה צמח והוא ידוע כחיידק שכיח שיכול גם לקרום לדלקת בקנה הנשימה, אני לא חושב שאפשר להגיד בוודאות שפתאום גילינו עכשיו מחלה חדשה שהקורונה יכולה לגרום להתפתחותה. אנחנו גם יודעים שהקורונה עצמה יכולה לגרום לקרופ, אבל זה יכול להיגרם גם מחיידקים מסוימים ובמקרה שלנו מדובר בחיידק מספר אחת שיכול לגרום להתפתחות כזו. אז יכול להיות שהיה כאן ביש מזל בכך שהקורונה השתלבה עם הקרופ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו