מלונית קורונה. צילום: וויסאם אשלמון, פלאש 90.

סוכם בממשלה: השבים מחו"ל יילקחו למלונית; יחל פיילוט הצמיד האלקטרוני

לאחר דיונים ממושכים הוחלט כי המלוניות יחזרו לפעול, ובמקביל יבוצע פיילוט תקדימי: השבים יוכלו לבצע בידוד בביתם אם יסכימו לחבוש אזיק אלקטרוני שיוודא כי אינם יוצאים ממקום הבידוד • בתוך כך, אלפי תקועים בחו"ל: "יש פה אנשים שלא אכלו יומיים"

ישיבת הממשלה שדנה בסוגיית הנכנסים לישראל החליטה לפני זמן קצר לחייב את השבים לקיים בידוד במלוניות, שיחזרו לפעילות לאחר שבמוצאי שבת פג תוקפו על פי ההוראות.

עוד סוכם כי ייחל פיילוט חדשני ועל פיו יוכלו לפחות מאה איש מבין השבים לבצע בידוד בביתם, אך ייאלצו להצמיד לגופם אזיק אלקטרוני, שידווח כל העת על מיקומם ויוודא כי אינם מפרים את חובת הבידוד.

לאחר הוראת הממשלה, כ-100 ישראלי שנחתו בנתב"ג קיבלו את הצמיד האלקטרוני, שיוצמד לגופם וידווח בזמן אמת על מקום הימצאותם בזמן אמת.

פיילוט הצמידים האלקטרונים למבודדים יוצא לדרך: כ-100 ישראלים שנחתו בשעה זו (רביעי) בנתב"ג ובחרו לשהות בבידוד בביתם במקום במלונית – קיבלו אזיק אלקטרוני המבוסס על טכנולוגיית בלוטות' GPS ומתחבר לטלפון הנייד, שבאמצעותו ניתן יהיה לעקוב אחרים ולוודא שהם מקיימים את הוראות הבידוד.

חשוב לזכור כי הפינוי למלוניות הקורונה עולה למדינה לא מעט כסף. 'התנועה לחופש המידע פרסמה את דו"ח התשלומים שמדינת ישראל שילמה למלוניות הקורונה.

סוגיית סגירת השמים גרמה לעוגמת נפש רבה, ואלפים תקועים ברחבי העול ללא יכולה להיכנס לישראל. גם מקרים המונטריים רבים לא מאושרים בוועדת חריגים.

הבוקר (רביעי) דווח על קבוצת משגיחי כשרות שהגיעה מדרום אמריקה וכעת תקועה בפרנקפורט שבגרמניה, ואין ביכולתם להמשיך לישראל לאחר שטיסות החילוץ התמלאו עד תום.

אשתו של הנוסע סאמי פרייס סיפרה ל'N12', כי הוא המריא לגרמניה בתחילת ינואר, אלא שבגלל הגבלות הכניסה לישראל הוא עד היום לא הצליח לחזור לילדיו הקטנים בני 6 ו-9. "הם כל היום הולכים לישון בוכים ומחובקים עם התמונה של אבא שלהם. הוא נסע כשהשמיים היו פתוחים ולא היה צפי לסגר בעתיד הקרוב. בוועדת חריגים הכול מבולגן, אין עם מי לדבר, למי לפנות. על פי הקריטריונים מגיע לו לחזור ותוקעים אותו מחוץ לבית שלו. זה פשוט לא הגיוני. הילדים שלי לא מפסיקים לבכות, הם חושבים שאבא שלהם כבר עזב אותם והחליט לא לחזור אליהם לעולם, כי הם אולי לא היו ילדים מספיק טובים".

בסופו של דבר אסתי החליטה להפעיל קשרים ולנסות להשיג אישור מהוועדה – אישור שבסופו של דבר אכן ניתן. אסתי סיכמה: "מה יעשה בן אדם שאין לו קשרים? למה זה צריך להתנהל בצורה כזו עקומה? למה לא מחזירים אותו פשוט למלונית".

בתה של הנוסעת אילנה לוסקי סיפרה ל'N12': "את הלילה היא נאלצה להעביר על ספסל בנמל התעופה לאחר לא פחות מ-14 שעות בדרכים וכמה טיסות שבוטלו. קשה לי מאוד. חוסר הודאות הורג אותי אני מפספסת כבר ראיונות עבודה, הוצאתי מלא כסף על בדיקות טיסות ומלונות/ היא נסעה באישור להיות עם אחותי שילדה בחו"ל, ומאז היא לא יכולה לחזור",היא די חרדה שהטיסה לא תצא לפועל כי היא שומעת סביבה על אנשים שנמצאים שם שעות רבות ואפילו ימים שהטיסות שלהם בוטלו והם לא מצאו טיסות. היא אפילו נתקלה באדם חרדי שסיפר לה שלא אכל כבר יומיים (כי הטיסה שלו בוטלה ואין לו טיסה, והוא לא יכול לאכול לא כשר) והיא נתנה לו פירות וחטיפים ישראליים שהיו עליה", שיתפה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו