Olivier Fitoussi/Flash90

אושר החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון: רק מנה אחת, אבל היעילות נמוכה

אחרי פייזר ומודרנה, גם חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מצטרפת למאמץ ההתחסנות העולמי • המשלוחים הראשונים צפויים לצאת היום ומחר, וארה"ב הספיקה לרכוש 100 מיליון חיסונים לחודשים הקרובים • המעלות והחסרונות

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) העניק הלילה אישור חירום לחיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נגד קורונה, המצטרפת לחברות פייזר ומודרנה שכבר קיבלו את האישור והחלו לחסן מיליונים ברחבי העולם נגד הנגיף.

בשונה מהחיסונים של פייזר ומודרנה, החיסון יינתן במנה אחת בלבד ולא בשתי מנות כפי שנהוג בשני החיסונים האחרים. בנוסף, החיסון נבדק רק על בני 18 ומעלה, ולא כמו החיסונים הקודמים היעילים על בני 16 ומעלה.

לחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון יש מעלה בעובדה שהוא יוצר בטכנולוגיה אחרת ולכן אין צורך בתנאי קרור קפדניים כדי לשנע אותו ממקום למקום, מה שהופך אותו ליעיל יותר ולזמין יותר.

להבדיל מהחיסונים של מודרנה ופייזר, המבוססים על מולקולת ה-mRNA, החיסון החדש משתמש ב-DNA של נגיף הקורונה. החיסרון של החיסון הוא שיעילותו נמוכה יחסית, ובמחקר שנערך בקרב 44 אלף נסיינים ברחבי העולם עלה כי הוא מונע ב-66% תסמינים בינוניים וקשים.

המשלוחים הראשונים של החיסונים החדשים ייצאו כבר היום או מחר, וצפויים להגיע למדינות ברחבי העולם בין השאר בשל האפשרות לאחסן ולהעביר את המנות ממקום למקום בטמפרטורות קירור רגילות של בין 8-2 מעלות.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בירך על אישור החיסון ושמח על התקווה שהוא מביא למבצע החיסונים שמתנהל בארצות הברית בימים אלו. "למרות שאנו חוגגים את החדשות המשמחות היום, אני קורא לכל האמריקנים – המשיכו לשטוף את ידיכם, שמרו על ריחוק חברתי והמשיכו לעטות מסכות. כפי שאמרתי פעמים רבות, המצב עדיין עשוי להחמיר בעקבות המוטציות שהתפשטו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו