צילום: ויקיפדיה

"אינה גורמת לתסמינים קשים יותר": מוטציה חדשה של קורונה התגלתה בצרפת

למרות הדיווחים השונים בצרפת על כך שהחולים בזן החדש סובלים מתסמינים קשים של המחלה, משרד הבריאות הצרפתי הודיע כי לפי ניתוח ראשוני, המוטציה אינה מדבקת או קטלנית יותר. הזן החדש של נגיף הקורונה נתגלה בבית חולים בעיירה חניון שבחבל קוט דה ארם, בצפונה של בראון

ביממה האחרונה התגלתה מוטציה חדשה של נגיף הקורונה בחבל ברטאן שבצרפת. זאת, לאחר שמספר אנשים שאובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה זוהו כנשאים של המוטציה – כך פרסם הבוקר (שלישי) משרד הבריאות הצרפתי.

הזן החדש של נגיף הקורונה נתגלה בבית חולים בעיירה חניון שבחבל קוט דה ארם, בצפונה של בראון. מתוך 79 חולים בנגיף הקורונה שנמצאים בבית החולים המקומי – שמונה אובחנו עם הזן החדש וכולם הפגינו תסמינים קשים של מחלת הקורונה.

יצוין כי למרות הדיווחים השונים בצרפת על כך שהחולים בזן החדש סובלים מתסמינים קשים של המחלה, משרד הבריאות הצרפתי הודיע כי לפי ניתוח ראשוני, המוטציה אינה מדבקת או קטלנית יותר.

ב'ישראל היום' דווח כי חוקרים ממכון פסטר למחלות מדבקות ביצעו ריצוף לווריאנט החדש וקבעו כי אכן מדובר בזן חדש עם תשע מוטציות בקוד החלבון שלו. החוקרים שבדקו את הווריאנט טוענים כי בשלב זה מוקדם לדעת אם הזן החדש מדבק יותר, גורם לתסמינים קשים יותר או מביא לתמותה רבה יותר מהנגיף המוכר או מהמוטציות שנחשפו בחודשים האחרונים בדרום אפריקה, בריטניה וברזיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו