Olivier Fitoussi/Flash90

סוכנות התרופות האירופית בהודעה: "חיסון אסטרהזניקה נגד הקורונה בטוח לשימוש"

יו"ר הסוכנות אמר קוק ציינה כי לא ניתן לפסול על הפרק קשר בין הדברים וכי המומחים של הסוכנות ממשיכים לבחון את הנושא. היא קראה לכל מחוסן שחווה תופעות לוואי כלשהן לדווח על כך. היא אמרה כי החיסון של אסטרהזניקה יעיל בלפחות 60% במניעת פיתוח מחלה מנגיף הקורונה

סוכנות התרופות האירופית הודיעה היום (חמישי) כי הוועדה שלהם הגיעה למסקנה בנוגע לקרישי דם אצל אלה שהתחסנו עם אסטרהזניקה. בסוכנות הודיעו כי "הגענו למסקנה שזהו חיסון בטוח ויעיל, היכולת להגן נגד קורונה גבוהה יותר מהסיבוכים". בסוכנות הוסיפו כי הם עדיין לא יכולים לשלול בוודאות קשר לקרישי הדם.

מסרי ההרגעה מצד סוכנות התרופות האירופית מגיעה לאחר שמדינות רבות באיחוד האירופי עצרו את השימוש בחיסון של החברה השבדית, שפותח בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוקספורד הבריטית וזאת לאחר אחרי שהופיעו קרישי דם אצל כמה מחוסנים. לפי סוכנות התרופות האירופית, אין שום הוכחות לקשר בין האירועים.

יו"ר הסוכנות אמר קוק ציינה כי לא ניתן לפסול על הפרק קשר בין הדברים וכי המומחים של הסוכנות ממשיכים לבחון את הנושא. היא קראה לכל מחוסן שחווה תופעות לוואי כלשהן לדווח על כך. היא אמרה כי החיסון של אסטרהזניקה יעיל בלפחות 60% במניעת פיתוח מחלה מנגיף הקורונה, שגבה את חייהם של כ-2.6 מיליון איש ברחבי העולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו