אילוסטרציה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יצרנית החיסונים אסטרהזניקה מפרסמת: החיסון יעיל ב-100% נגד מחלה קשה

בהודעת חברת אוקספורד התייחסו לסערה סביב היווצרות קרישי הדם אחרי מתן החיסון. עורכי הניסוי ציינו שלא חלה עלייה בשיעור ההיווצרות של קרישי דם בקרב מי שקיבלו לפחות מנה אחת של החיסון. עוד הודיעו כי החסיון של החברה יעיל ב-79% במניעת מחלה עם סימפטומים

יצרנית החיסונים אסטרהזניקה פרסמה היום (שני) את נתוני יעילות החיסון נגד קורונה אחרי השלב השלישי של הניסוי הקליני. לפי הנתונים, החיסון שפותח על ידי החברה בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, יעיל ב-79% במניעת מחלה עם סימפטומים ומשיג 100% יעילות נגד מחלה קשה ואשפוז. הניסוי נערך בארצות הברית, צ'ילה ופרו בהשתתפות 32 אלף מתנדבים מכל שכבות הגיל.

בהודעת חברת אוקספורד התייחסו לסערה סביב היווצרות קרישי הדם אחרי מתן החיסון. עורכי הניסוי ציינו שלא חלה עלייה בשיעור ההיווצרות של קרישי דם בקרב מי שקיבלו לפחות מנה אחת של החיסון.

כזכור, סוכנות התרופות האירופית הודיעה ביום חמישי האחרון כי הוועדה שלהם הגיעה למסקנה בנוגע לקרישי דם אצל אלה שהתחסנו עם אסטרהזניקה. בסוכנות הודיעו כי "הגענו למסקנה שזהו חיסון בטוח ויעיל, היכולת להגן נגד קורונה גבוהה יותר מהסיבוכים". בסוכנות הוסיפו כי הם עדיין לא יכולים לשלול בוודאות קשר לקרישי הדם.

מסרי ההרגעה מצד סוכנות התרופות האירופית מגיעה לאחר שמדינות רבות באיחוד האירופי עצרו את השימוש בחיסון של החברה השבדית, שפותח בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוקספורד הבריטית וזאת לאחר אחרי שהופיעו קרישי דם אצל כמה מחוסנים. לפי סוכנות התרופות האירופית, אין שום הוכחות לקשר בין האירועים.

יו"ר הסוכנות אמר קוק ציינה כי לא ניתן לפסול על הפרק קשר בין הדברים וכי המומחים של הסוכנות ממשיכים לבחון את הנושא. היא קראה לכל מחוסן שחווה תופעות לוואי כלשהן לדווח על כך. היא אמרה כי החיסון של אסטרהזניקה יעיל בלפחות 60% במניעת פיתוח מחלה מנגיף הקורונה, שגבה את חייהם של כ-2.6 מיליון איש ברחבי העולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו