Flash90

אושר בממשלה: מעבר טאבה ייפתח החל מיום שלישי למחוסנים ומחלימים

עם פתיחת השמיים אושרה במשלה ההצעה כי מחוסן או מחלים יוכל לעלות על טיסה גם במקרה שנחשף לחולה מאומת ולא ייחשב כמחויב בבידוד. עוד אושר בממשלה כי מעבר טאבה ייפתח למחוסנים ומחלימים וכן מי שיוצא למקום מגורים קבוע והציג אסמכתא לוועדת החריגים

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה ביום שישי האחרון, לפני כניסת השבת את תיקון תקנות התעופה, על פי אחד מהתקנות מחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת יהיה ראשי לעלות על טיסה ולא יחוייב בבידוד.

התקנות כפי שנכתבו בהודעת הממשלה ומשרד התחבורה: 1. הארכת התקנות הקיימות עד ליום חמישי, ה-8.4.21. 2. התאמת נוסח התקנות לצו בידוד בית, כך שמחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת, או ששהה באותו בית עם חייב בבידוד שלא בנפרד ממנו, יהיה רשאי לעלות על טיסה.

כמו כן, אושר להטיל על מנכ"ל משרד התחבורה לרכז עבודת מטה שתכלול את משרדו לצד משרדי האוצר, הביטחון, ביטחון פנים, פנים, תיירות, בריאות והמל״ל, שתבחן דרכים להגדלת קיבולת מעבר הנוסעים הנכנסים לישראל או יוצאים ממנה, ולהמליץ על יישום פתרון קונקרטי, עד ליום שני, ה-5.4.21.

בנוסף, אישרה הממשלה כי החל מיום שלישי, ה-30.3 ועד יום שני, ה-12.4 רק הבאים, שבידם אגרה תקפה לאותו היום, יוכלו לצאת ממעבר טאבה:
1. מחוסנים ומחלימים.
2. מי שיוצא למקום מגורים קבוע והציג אסמכתא לוועדת החריגים.
3. מי שאינו אזרח או תושב קבע.
4. לצורך הומיניטרי חריג או חיוני חריג באישור ועדת החריגים.
5 . נציג זר ושליח ישראלי.

זאת ועוד, נקבע כי המעברים היבשתיים מהם ניתן להיכנס לארץ הם טאבה ונהר הירדן בלבד, ובכפוף לכך שיפעלו בהתאם להוראות תקנות הגבלת פעילות ותקנות חובת הבדיקה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו