Yonatan Sindel/Flash90

פרויקטור הקורונה: "האפשרות להטיל עוצר לילה או סגר בפורים – קיימת"

"בפורים צריך לשמוח, אבל בזהירות. צריך למנוע התקהלויות, אי אפשר לעשות מסיבות גדולות. אי אפשר להתכנס בבתי הכנסת בהמונינו" אומר פרופסור נחמן אש המבהיר כי הם מעדיפים שלא להטיל סגר, ומקווים כי הציבור יישמע להנחיות

לקראת כינוס קבינט הקורונה, שיפתח בשעה 13:00, שוחח היום (ראשון) פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM. אש התייחס לחג הפורים שמתקרב: "צריך לשמוח, אבל בזהירות".

מתברר כי אין עדיין החלטה סופית על ההגבלות שיוטלו בחג הפורים. השנה, הוא חל ביום שישי ברחבי הארץ – ובערים המוקפות חומה מימות יהושע בן נון יחגגו את פורים המשולש.

לדברי הפרויקטור, "ראינו מה קרה בשנה שעברה וראינו את חנוכה האחרון שתרם להתפרצות הגל השלישי. בפורים צריך לשמוח, אבל בזהירות. צריך למנוע התקהלויות, אי אפשר לעשות מסיבות גדולות. אי אפשר להתכנס בבתי הכנסת בהמונינו".

"אני מאמין שלמדנו לקח משנה שעברה, שהמחיר ששילמנו עדיין לנגד עינינו, ושהמנהיגים שמובילים את הקהילה החרדית, אבל גם בכלל, יבינו שצריך את הסבלנות הזו, וצריך לא לחגוג בצורה כזו בפורים כי המחיר יהיה כבד".

הוא הוסיף כי "האכיפה בוודאי צריכה להיות שוויונית ואני מקווה שמאמצי האכיפה יימשכו, אבל אני חושב שהמפתח הוא לא האכיפה, אלא המנהיגות הקהילתית. הם צריכים להבין שלטובת עצמם ולטובת הקהילה אסור לחגוג בפורים בצורה בלתי אחראית".

אש הבהיר כי "האפשרות להטיל עוצר לילה או סגר בפורים קיימת, אבל אני לא חושב שצריך להגיע למצב הזה. אם נראה שאנחנו הולכים למשהו בלתי נשלט ושזה יכול להשפיע על מגמת התחלואה בצורה לא טובה, יכול להיות שנמליץ על זה. אני לא רוצה להגיע לשם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו