Olivier Fitoussi/Flash90

עם 81% מחוסנים: צה"ל – הצבא הראשון בעולם שמגיע לחסינות עדר

עשרה שבועות אחרי שיצא לפועל מבצע החיסונים הגדול של צה"ל נגד הקורונה, 81% מהמשרתים כבר מחוסנים או מחלימים, ומגמת התחלואה בירידה משמעותית מתמשכת • "זה מאפשר לנו לחזור להתאמן", אומרים בצבא

"צה"ל הוא הצבא הראשון שמגיע לחסינות עדר", מכריז ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן בשל הנתונים המלמדים כי עשרה שבועות אחרי שיצא לפועל מבצע החיסונים הגדול של צה"ל נגד הקורונה, 81% מהמשרתים כבר מחוסנים או מחלימים, ומגמת התחלואה בירידה משמעותית מתמשכת.

להערכתו, עד סוף שבוע הבא יעלו הנתונים בצבא ל-85%. כעת, אומרים בצה"ל, כי הם יכולים לחזור ולהתאמן נגד האיומים הביטחוניים הנשקפים על ישראל, בחופשיות גדולה יותר.

לדברי ראש אט"ל וקצין רפואה ראשי, תא"ל פרופסור אלון גלזברג, לנתונים המרשימים יש השפעה משמעותית על השגרה בצה"ל: "זה מאפשר לנו לחזור להתאמן בחופשיות גדולה יותר, לאשר התכנסויות, ולחזור קצת יותר למציאות ביחידות ירוקות".

מבצע החיסונים היה מורכב מאוד מבחינה לוגיסטית, הן בגלל המגבלות בשינוע של מנות החיסון – לכן נפתח מערך היסעים ייחודי לתקופת הקורונה. המערכת האזרחית סיפקה את החיסונים, אותם הובילו בעזרת המרה"ס: "שמנו דגש על כך שלא תיזרק אף מנה". ראש אט"ל מבקש גם לציין לחיוב את התנהלות המפקדים: "הם גילו מנהיגות בהסברה, ואי אפשר היה לעשות זאת בלעדיהם".

"ברור לנו כמובן, גם כשצה"ל מתקרב לסיום המבצע – הקורונה עדיין כאן ומלווה אותנו, ונמשיך לשמור על ההנחיות, על ריחוק חברתי, עטיית מסיכות והתאמות בנסיעות בתחבורה הציבורית", הם מבהירים, "גם על החיסונים של מחזורי הגיוס הבאים אנחנו עובדים ונערכים בהתאם כדי לשמור על בריאות כלל המשרתים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחיין שלי חייל לא רצה להתחסן מספר שפשוט אין אפשרות של בחירה זה או שאתה מתחסן או שמפלים אותך מכל דבר ובנוסף מי שחייב בידוד לא יכול לצאת לבית עד תום הבידוד. אז מי רוצה להיות נעול בצבא כל יומיים?
אני מרגיש שאין כבר דמוקרטיה במדינה הזאת הכל מתנהל באיומים והפחדות לאן הגענו בגלל מגפה של 0.3 אחוזי תמותה מפירים זכויות אדם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו