Olivier Fitoussi/Flash90

משבר בין ישראל לחברת התרופות הענק 'פייזר': אספקת מיליוני חיסונים מתעכבת

בחברת ''פייזר'' זועמים ושיגרו השבוע מסר ברור לממשלה שאינו משתמע לשתי פנים: אם לא תשלמו בקרוב על החיסונים נגד נגיף הקורונה נשלח את החיסונים למדינות אחרות שממתינות לקבל את החיסונים. המשבר מגיע בעקבות אי אישור הממשלה בשל סירובו של בני גנץ

בשל העימותים החוזרים ונשנים בממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ, חברת התרופות "פייזר" החליטה להשהות משלוח של 700 אלף חיסונים נגד נגיף הקורונה שהיו צפויים להגיע לישראל בקרוב, זאת עקב כך שהמדינה טרם העבירה לחברה את התשלום עליהם ועל עוד 1.4 מיליון חיסונים נוספים, כך דווח ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, בחברת "פייזר" זועמים ושיגרו השבוע מסר ברור לממשלה שאינו משתמע לשתי פנים: אם לא תשלמו בקרוב על החיסונים נגד נגיף הקורונה נשלח את החיסונים למדינות אחרות שממתינות לקבל את החיסונים. באחת השיחות בין בכירי החברה לנציגי משרד הבריאות אף הועבר המסר: "אנחנו לא נדבנים".

עוד דווח ב'חדשות 12' כי מסר שכזה הועבר לא רק מחברת "פייזר", שבה התחסנו כל הישראלים שבחרו לעשות זאת עד היום. גם בחברת "מודרנה", שמדינת ישראל חתמה גם איתה על הסכם לאספקת חיסונים נגד קורונה, אמרו שאם לא יועבר תשלום מראש ישראל לא תקבל מהם חיסונים נגד נגיף הקורונה.

על פי נתוני משרד הבריאות מדינת ישראל חיסנה עד לרגע זה כבר קרוב ל-5 מיליון אזרחים בשתי מנות של "פייזר", ומעוניינת להתחיל לחסן בקרוב גם ילדים ולהיערך עם חיסונים נוספים להמשך. בשל כך המדינה מעוניינת לרכוש עוד 30 מיליון חיסונים – ואם הרכש מול החברה ייתקע, עלולים להיווצר עיכובים באספקה של מיליוני חיסונים נוספים נגד נגיף הקורונה שלא יגיעו לישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו