שביתת האחיות עולה שלב: מחר ינטשו המחלקות‬

מחר תיכנס שביתת האחיות ליומה התשיעי. האחיות החליטו להחריף את המאבק ומחר בבוקר יישאר צוות מצומצם רק למקרי הצלת חיים וחלוקת תרופות, כל הודיעה הערב יו"ר הסתדרות האחיות.

מחר (שלישי) ב- 9:00 צפויות האחיות לעזוב את המחלקות השונות לארבע שעות ולהשאיר בהן רק אחיות להצלת חיים וחלוקת תרופות. כך הודיעה היום (שני) אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, לאחר כישלון בשיחות בין האוצר להסתדרות.

קרא עוד:

[postim]

"לאחר שבועות של משא ומתן שבהם התישו את האחיות, בהם התחננתי שאנחנו לא רוצים שביתה, לא הייתה ברירה ואחרי הדיונים שאליהם הם לא הגיעו היום, החלטנו – עד פה. מפסיקות להיות פראייריות", אמרה כהן.

בין המחלקות שיעברו למתכונת חרום עקב צמצום בכוח האדם, נמנות המחלקות הבאות: המחלקות הפנימיות, הכירורגיות, מחלקות הילדים, האורתופדיה, הנוירולוגיה, אף אוזן גרון, נוירו-כירורגיה ושיקום הילדים. חדרי הניתוח עתידים גם הם לפעול במתכונת חירום.

משרדי האוצר והבריאות וכן שירותי בריאות כללית החליטו לפנות במשותף לבית הדין לעבודה בתל-אביב כדי להוציא צווי מניעה לשביתה. בתגובה להכרזה על השביתה מסר משרד הבריאות כי "הסתדרות האחיות מחוייבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף החודש. למרות ההפרה חמורה של הסכם זה, בחר משרד האוצר בדרך ההידברות עם הסתדרות האחיות בכדי למצות את כל האפשרויות".

השביתה החלה ביום ב' בשבוע שעבר, לאחר שהסתדרות האחיות הגיעה למסקנה כי זו הדרך היחידה בה תוכל לנסות להשפיע על החלטות האוצר הפוגעות חמורות בכוח האדם בענף.

כהן אמרה אז כי: "המחסור החמור באחיות והעומסים הכבדים במחלקות ובמסדרונות מסכנים את חיי החולים. הגענו לגבול קצה היכולת ולא ניתן שהחולים במסדרונות והמחסור באחיות יחכו עוד". לדברי כהן, על משרד האוצר לעמוד בהסכם להחרגת שכר האחיות והפיכתן למקצוע בעדיפות לאומית. "ישראל זקוקה לאחיות ועכשיו. מדובר במצב חירום לאומי – במשך שנים האוצר לא מקצה משאבים לשיפור משמעותי של תנאי השכר והעבודה של האחיות ובכך הוא הוביל את מערך האחיות בישראל לסף קריסה".

בינתיים אנחנו נשארים תוהים לגבי מהות המקצוע שכולו אומר רחמנות ומסירות. האם הפקרת השטח אינה סותרת את עקרונות הסיעוד? או שהמטרה מקדשת את האמצעים? נקווה ששאלה זו תוכרע בצורה טובה וכמה שיותר מהירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו