ירושלים: קבר דוד המלך הושחת במהלך הלילה

אלמונים השחיתו במהלך הלילה את קבר דוד המלך | רשות העתיקות הגישה תלונה למשטרה בשל מעשי הונדליזם החמור בתוך מתחם הקבר בירושלים

מי מתנכל לקבר דוד המלך? ונדליזם חמור התבצע הלילה בקבר דוד המלך כך עולה מתלונת רשות העתיקות אשר הגישה הבוקר (חמישי) תלונה למשטרת ירושלים בשל פגיעה שנעשתה הלילה במתחם הקבר.

קרא עוד:

[postim]

מדובר במקרה יוצא דופן בחומרתו ובהרס בלתי הפיך של שרידים במתחם. באתר הקבר נותצו מרבית אריחי הקרמיקה שחיפו את גרעין מבנה הקבר והיוו את אחד מסמלי המקום. זהו מקרה שני של ונדליזם במקום במהלך השבועיים האחרונים.

חיפוי קירות המתחם באריחים נעשה ככל הנראה במאה ה- 17, כחלק מאופנה שרווחה בירושלים בתקופה העות'מנית של חיפוי מבנים באריחים צבעוניים, כדוגמת כיפת הסלע וכיפת השלשלת בהר הבית

לפני כ-5 שנים, לאחר שנים שבהן היה האתר מוזנח, החלה רשות העתיקות, יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים, בפרויקט של שימור ותחזוקת מתחם קבר דוד. עד כה, הושקעו במקום מליוני שקלים, במטרה להפוך אותו לאחד מהמוקדים החשובים בעיר העתיקה – כיאה לחשיבותו.

רשות העתיקות מסרה בתגובה כי היא רואה חשיבות רבה בהמשך פעולות השימור והפיתוח במקום, וקוראת לאחראים על המתחם, למשטרת ישראל ולעיריית ירושלים, לסייע בשמירתו כדי למנוע הישנות מקרים דומים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו