אפקט הסופה | התייקרות מחירי הירקות ב20%

הסערה של הימים האחרונים הזיקה לחקלאות • צפוי מחסור בעגבניות ובתפוחי אדמה • נשיא התאחדות האיכרים: הממשלה צריכה להכריז על אסון טבע כדי לפצות את החקלאים

סערת מזג האוויר גרמה נזק רב לתשתיות החקלאיות, הציפה יבולים בשטחים פתוחים והביאה להרס חממות ובתי צמחייה. כתוצאה מכך צפוי מחסור בירקות כגון עגבניות, פלפלים, צנוניות, חסה, תפוחי אדמה, חצילים וגזר. נשיא התאחדות האיכרים צופה כי עקב המחסור יעלו מחיריהם של הירקות ב- 20%.

קרא עוד:

[postim]

הנזקים לחקלאות נחלקים לשני סוגים; הנזק הגדול ביותר ייגרם לתשתיות, ולא יכוסה על ידי הביטוחים השונים. מדובר בפגיעה בדרכים חקלאיות ובמבנים חקלאיים שקרסו ונהרסו לגמרי. התשתיות אינן מבוטחות בביטוחים השונים של החקלאים, והנזק יכול להיות מכוסה אך ורק על ידי "חוק אסונות טבע." באיגוד מבקשים כי ממשלת ישראל תקבע שנגרם נזק כבד לחקלאים ותכריז על אסון טבע שבגינו יש לפצות את החקלאים.

הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. מנכ"ל "קנט" דוד גינזבורג, מסר כי עד כה הגיעו דיווחים מקרוב ל700- משקים חקלאיים שנפגעו מהסופה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, אך להערכתו, היקף הנזקים יגדל כשייערכו האומדנים. לפי שעה, שמאי חברת הביטוח 'קנט' אינם יכולים לצאת לשטח כדי לאמוד את הנזקים משום שהשטחים מוצפים.

מאיר יפרח, מזכיר האיגוד קרא להוזיל את המים לחקלאות בעקבות הגשמים המרובים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו