פרסום ראשון: מאות אברכים יצאו להשפיע למען 'יהדות התורה'

12 אוטובוסים עמוסים במאות אברכים עשו אמש (ראשון )את דרכם ממודיעין עילית לשכונות המצוקה ברמלה - לוד כפי הוראת מרן ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן | כיצד זה נגמר? וגם, כיצד ינהגו בריסק בבחירות הקרובות?

מערכת הבחירות של שנת תשע"ג תיצרב בזיכרוננו כמערכת הבחירות הגורלית ביותר שידעה היהדות החרדית בתולדותיה.

קרא עוד:

[postim]

לראשונה ניצבת היהדות החרדית בפני גזירת הגיוס שמרחפת מעל עולם התורה, במערכת הבחירות הנוכחית אנשי ההסברה של יהדות התורה לא היו צריכים לאמץ את מוחם יתר על המידה. המערכת המנומנמת הפכה עד מהרה לסוערת, הרחובות התקשטו בשלטי 'כולנו חרדים' לצד שלטי 'בלי פשרות בלי ויתורים'. המסר ברור: כולנו חרדים לעולם התורה ומצביעים ג'.

עם קום המדינה היו יוצאים בני התורה לאחיהם שבשדות ומשדלים אותם להצביע עבור רשימת אגודת ישראל. בשנים האחרונות פסק הנוהג, האדישות וחוסר החשק הותירה בוחרים רבים בבית.

על חשיבות המערכה תעיד התגייסותם של מאות אברכים במודיעין עילית שיצאו אמש (ראשון) בהמוניהם לשכונות המצוקה ברמלה- לוד כדי לשכנע את האחים שבשדות להצביע ל-ג'. בשעות הערב יצאו כרוזים שקראו לציבור לצאת לשכנע ולחלץ חושים למען המערכה.

12 אוטובוסים עמוסים במאות אברכים חדורי שליחות עשו את דרכם ממודיעין עילית כפי שהורה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הפעילים התדפקו על הדלתות בשכונות בניסיון לשכנע את התושבים להצביע עבור 'יהדות התורה', המסר שהעבירו האברכים היה: הסכם יששכר וזבולון – המסר הועבר, וחלחל פנימה.

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן שממוקם במקום השמיני ברשימת הסיעה לכנסת הצטרף אף הוא למשימה ועבר מבית לבית ניסה לגייס עוד מצביעים, לאחר מכן דיבר בכינוס 'לב לאחים' בלוד מול מאות תושבים.

הפעילים שעברו מבית לבית מספרים על היענות רבה בקרב הציבור המסורתי. אחד הפעילים, ר' גבריאל לוסטיג סיפר לJDN, "יצאנו מאות אברכים לאחינו בלוד ורמלה, לא כל דלת נפתחה, היו כאלה שאפילו קיבלו אותנו בקרירות, הסברנו בטוב טעם את ההסכם של יששכר וזבולון ואלו נענו ברצון רב".

ההערכה היא כי בסבב הנוכחי הצליחו הפעילים לשכנע כמה אלפי קולות שמתווספים לאלפי עובדי המפעלים שהציל גפני במהלך כהונתו כיו"ר ועדת הכספים בכנסת,  'פרי גליל', 'פינצטה' ועוד.

חסיד בריסק סיפר לכתב JDN,"למרות שבעבר לא הצבעתי כפי שהורו לי רבותי, בבחירות האלה אני ועוד רבים בבריסק יצביעו, יש פה מאבק על עולם התורה", הוא אומר, וצודק.

ביהדות התורה יש מי שמעז לדבר על המנדט השביעי (מוזס, אייכלר) הזהירים יותר מדברים על שישה (גפני, ליצמן), אנשי המספרים של המפלגה ישבו על פילוח הרשימות ומאמינים כי ניתן להגיע ל- 190 ואף ל-200 אלף קולות.

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות. בציבור החרדי מתפללים ומקווים שבמערכת הבחירות הנוכחית, המפלגות החרדיות יתחזקו ויצליחו לעמוד חוצץ בפני הגזירות הקשות שצפויות לנו בכנסת ה- 19.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בעזה"י יהיה 7+

לא מפעל 'פינצטה' אלא 'פיניציה'

כל הכבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו