ברוך דיין האמת: הגאון הרב אשר טננבוים זצ"ל יו"ר ועד הישיבות

כ-19 שנים ניהל את וועד הישיבות ביד רמה ולחם למען בני הישיבות | שימש גם כרבה של שכונת גבעת שאול בירושלים | ב-4 שנים האחרונות סבל ממחלה קשה

לפני דקות אחדות הלך לעולמו יו"ר ועד הישיבות הרב הגאון רבי אשר טננבוים זצ"ל לאחר מחלה קשה, הרב טננבוים חלה במחלה קשה לפני 4 שנים, לפני שבועיים וחצי מצבו החמיר כאשר הסתבך עם דלקת ריאות ואי ספיקת לב, הבוקר חלה הידרדרות נוספת במצבו שהובילה לקריסת מערכות, בשעה האחרונה נקראו צאצאיו אל מיטתו וקראו פסוקי תהלים וביציאת הנשמה אמרו עמו את הוידוי.

ר' אשר נולד ביום ה' ניסן תש"א בירושלים, כבר בימי נעוריו ניכרו בו מידות תרומיות ושקידתו בתורה היתה עצומה, גם בעלותו לישיבה הפליא את רבותיו בפלפול ובסברא, בהגיעו לפרקו לקח לו לאישה את רעייתו מרת שפרה תחי' בתו של שד"ר הרב מנחם פרוש ז"ל.

במשך 19 שנים כיהן כיו"ר ועד הישיבות, לאחר פטירת אביו הרב משה דוד ז"ל בחודש חשוון תשנ"ד כאשר במקביל הוא מכהן כרבה של שכונת גבעת שאול בירושלים.‏

בראשיתו, עסק הוועד בגיוס כספים עבור הישיבות שהיו במצב קשה בגלל מלחמת העולם השנייה שניתקה את הקשר עם הקהילות היהודיות באירופה, וכן עבור בחורי ישיבות שנתקעו במזרח הרחוק‏. החל משנת 1947 הוא עסק גם בתמיכה בתלמודי תורה.‏

בעבר היו לוועד שלושה בתי הבראה – בירושלים, ברמת גן ובנתניה, עבור ראשי הישיבות ותלמידיהן בימי בין הזמנים. בשנות השמונים פסקה פעילות זו. בעבר הדפיס ועד הישיבות בשיתוף הג'וינט מאות אלפי ספרי גמרא וספרים תורניים נוספים שנמכרו בהנחה לבני הישיבות.

עם הזמן גברה הנטייה של הישיבות לגייס כספים באופן עצמאי. ובשנת תשכ"ו קרוב ל-150 ישיבות קיבלו הקצבות חודשיות מהוועד.

ועד הישיבות נלחם על מעמדם של בני הישיבות בארץ הקודש, ועמד בקשר שוטף עם מרנן ורבנן גדולי ישראל שחיזקו את ידו, הוא היה חותם על אלפי הדיחווים שניתנו לבחורי הישיבות שהתבקשו להתייצב בלשכות הגיוס..

בשנת תשס"ח לאחר ביצוע צעדי התייעלות הוחזר אישור הניהול התקין. ובזכות עבודתו הנמרצת התקציב השנתי של ועד הישיבות עומד כיום על כ-800,000 שקלים, המגיע כמעט כולו מתמיכת המדינה ומיועד בעיקר לתשלום משכורות לעובדים‏.

כאמור הבוקר (א) השיב נשמתו לבוראה כשהוא בן 72, הותיר אחריו משפחה לתפארת, בנים, נכדים, חתנים בני תורה שהולכים בדרך ישראל סבא, הלוויתו תצא בשעה 14:30מבית מדרשו 'משכן באב"ד' בשכונת גבעת שאול ירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן.

ת נ. צ.ב.ה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת

מה קרה? ואיך קרה?

אוי לנו, תחזרו בתשובה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו