חתנו כבנו – הגרח"א קאופמן הוא היו"ר החדש של ועד הישיבות

גדולי ישראל הכריעו: הגאון רבי חיים אהרן קאופמן שליט"א מונה לתפקיד יו"ר ועד הישיבות | רבני בני ברק סמכו את ידיהם על המינוי והכריעו בעד מינוי חתנו של הרב טננבוים זצ"ל לתפקיד.

על רקע גזירת הגיוס המרחפת מעל צווארם של בני הישיבות, התכנסו הערב (שלישי) גדולי ישראל להכריע בשאלת זהותו של היורש לתפקיד יו"ר ועד הישיבות במקום הגאון רבי אשר טננבוים זצ"ל.

קרא עוד:

[postim]

בחרדת קודש מפני הבאות עלו ובאו אל הבית הצנוע בחזון איש 5 מרנן ורבנן שליט"א הגאון רבי נסים קרליץ, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי שאול אלתר, הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר והגאון רבי מנחם ארנסטר.

מסביב למעונו של מרן ראש הישיבה התגודדו המונים מתושבי בני ברק שעקבו בדריכות רבה אחר הכינוס, מי שהפתיע בהגעתו היה מרן בעל 'השבט הלוי' הגאון ר' שמואל הלוי וואזנר שיחגוג בקרוב 100 שנה בלע"ר. הציבור הרב פינה ביראת כבוד את הדרך למרן פוסק הדור.

גם הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הפתיע כשבא במיוחד למעמד ההכתרה.

הרבנים שנעדרו מהכינוס: מרן הגאון רבי שמואל אויערבך, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שנעדר מחמת חולשתו, הגאון רבי יהודה עדס, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר והגאון רבי אביעזר פילץ.

במהלך הכינוס עלה נושא גיוס בני הישיבות על הפרק כאשר מרנן ורבנן שליט"א מדברים על הצורך להעמיד בתפקיד מועמד אשר מוסכם שישא באחריות הכבדה.

בתום הכינוס בחרו גדולי ישראל פה אחד לתפקיד היו"ר את הגאון הרב חיים אהרן קאופמן, חתנו של הגאון אשר טננבוים זצ"ל. הרב קאופמן הינו חסיד אמשינוב בן 52, משמש כרב קהילת מעלות דפנה בירושלים.

היו"ר החדש היה שנים רבות אחראי על ועד הישיבות ועמד בקשר שוטף והדוק עם חמיו המנוח הרב טננבוים שיחד היו שותפים להצלת עולם התורה מפני הזוממים לכלות את עולם התורה.

גורמים המעורבים במינוי אמרו בתגובה למהלכים, כי "רבני ב"ב הם אלו שהכריעו לגבי זהותו של המועמד, ולמרות כל הקשיים שנוצרו כולם כפופים לדעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שסמך את ידו על המינוי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו