אחרי המפגש: רבני הציונות הדתית מפרסמים מכתב

נמשכות הפגישות עם רבני הציונות הדתית: הערב מתפרסם מכתב עליו חתומים ראשי ישיבות ורבנים ציוניים: "כל פגיעה בתורה מהווה סכנה ללומדי התורה"

בצל הקמת ממשלת הזדון מתקיימות שיחות בין רבני הצינות הדתית לאדמורי"ם ורבנים במגזר החרדי, זאת במטרה לשמור על הצביון הקיים של עולם הישיבות.

קרא עוד:

[postim]

היום (חמישי) נכנסו מספר רבנים מהציונות הדתית למעונם של האדמורי"ם מגור ויז'ניץ ועוד, בפגשיתם שוחחו על הידוק הקשרים למען הצלת עולם התורה. .

אמש (רביעי) התכנסו במעונו של הגאון הרב שמחה הכהן קוק בעיר העתיקה בירושלים, ראשי ישיבות ורבנים מהציבור החרדי והדתי לאומי.

בתום הפגישה ניסחו הרבנים מכתב בו קראו לשמור על לומדי התורה, והערב (ה) מתפרסם לראשונה התוכן המלא: "התורה, לימודה וקיומה היא יסוד קיומו הנצחי של עם ישראל. כל פגיעה או צמצום בלומדי התורה מהוה סכנה קיומית לעם ישראל".

הרבנים ציינו במכתבם, "לזאת קורא כנס זה, כי תמשיך להינתן האפשרות ולעם ישראל הזכות, שלכל לומד תורה תהיה האפשרות להמשיך בשקידתו בתורה ללא הגבלה וללא הטרדה והפרעה".

"כל אשר תורתו אומנתו ימשיך ויעשה חיילים בתורה כפי שהנהיגו מאז ומעולם בכל הדורות ובזכות זאת עם ישראל ממשיך את שרשרת הדורות בכל אתר ואתר".

החתומים מטה, ראשי הישיבות: ראש ישיבת יד אהרן – הגאון הרב יהושע אייכנשטיין, רבה של צפת – הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת קדומים – הרב יצחק בן שחר, ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב – הרב חיים גנץ, הרב דוד גרינפלד, רבה של פתח תקוה – הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת בית מתתיהו – הגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת כנסת ישראל חברון – הגאון רבי דוד כהן, הרב יהושע מגנס – מרבני ישיבת מרכז הרב, ראש ישיבת בית אל ורב היישוב – הרב זלמן מלמד, הגאון רבי צבי פרצוביץ – מראשי ישיבת מיר ברכפלד, רב העיר רחובות – הגאון רבי שמחה הכהן קוק, ראש ישיבת 'אור ישראל' – הגאון רבי יגאל רוזן וראש ישיבת מרכז הרב בירושלים – הגאון הרב יעקב שפירא.

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין לכל הרבנים תואר "הגאון"? לפחות תכתבו הגאון לרבנים הגאונים אליהו ומלמד שליט"א…

חברים, בואו נפסיק עם המניפולציה – כל מי שרוצה ללמוד יכול להמשיך ללמוד. על חשבונו, על חשבון זמנו וכספו.
המדינה יכולה ורוצה לממן קבוצה נבחרת של תלמידי חכמים שתורתם אומנותם. היא לא רוצה ולא יכולה לממן מאות אלפי אנשים שלומדים מעט ומתבטלים הרבה ואינם דואגים לעצמם.
וכבר בגמ' נאמר על כגון דא "ולא עלתה בידם". ודו"ק.

כל הכבוד לרבנים האלה שהם חזרו בהם והם מצהירים שהתורה מחזיקה את העם היהודי
אחד מפעילי הבית היהודי

הדלי"ם הם אנשים הזויים וקיצוניים שרואים את כל העולם דרך הכוונת של הרובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו