בשל חשש מחילול שבת: הדלקת מדורות ביום ראשון בלילה

מועצת הרבנות הראשית החליטה לדחות את הדלקת מדורות ל"ג בעומר ליום ראשון | הסיבה: חשש מפני חילול שבת המוני

מועצת הרבנות הראשית החליטה לדחות השנה את הדלקת המדורות ליום ראשון בערב, זאת בשל החשש מפני חילול שבת המוני. גם הגאון רבי בן ציון מוצפי התייחס לדבר ואמר: "כבודו של רשב"י מצריך זהירות רבה וזהירות רבה בקדושת השבת". הגרב"צ מוצפי אמר את הדברים בייחס לעלייה לציון רשב"י.

קרא עוד:

[postim]

עודד וינר, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, סיפר כיצד הם מצליחים להעביר את המסר לבתי הספר: "פנינו למשרד החינוך ובעצה אחת עמם, הסברנו להם את משמעות הדבר, כי חילול שבת המוני נגרם כתוצאה מהדלקת המדורות במוצאי שבת., שכן בשל כך נאלצים כוחות הביטחון וההצלה בארץ להתארגן מבעוד מועד, דהיינו, כבר במהלך השבת הם שולחים כוחות לכל ריכוזי ההדלקות, מה שגורם כאמור, לחילול שבת המוני.
בשל כך, החליטו הרבנים הראשיים בעצה אחת עם מועצת הרבנות הראשית, לנסות ולפעול בעניין כדי לשמור על כבוד השבת".

לדבריו, הוגשה פניה למשרד החינוך והשר גדעון סער, שהיה שר החינוך והבין מיד את הצורך הגדול בעניין הזה. בשל כך תינתן חופשת ל'ג בעומר למשך יומיים ולא ליום אחד כבכל שנה.

"כפי שאני מבין", ממשיך וינר להסביר, "במשרד החינוך מעבירים את המסר לכל מנהל בית ספר. אין כל חיסרון בהדלקת המדורות ביום ראשון אחר הצהריים, זה עדיין ל"ג בעומר ואפשר לעשות זאת בשמחה גדולה מתוך שמירת כבוד החג, כבוד השבת וללא כל בעיה".

ואכן, בישיבת מועצת הרבנות הראשית שנערכה בסוף השבוע, יצאה המועצה עם הכרזה לדחות את ההדלקות. במקום להדליק מדורות במוצאי שבת, יקיימו טקסי הדלקה ביום ראשון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החילונים אין להם בעיה עם החגיגה הזו, הרי כמעט לא יוצא שנה שדחוים להם את (להבדיל או"א הבדלות) החגא המוזר של היום הולדת של מדינת ישראל א"כ מה יש אם ידחו את הדלקת המשואות? ממש כואב הלב היה לראות בשנים עברו איך נדלקים המדורות מהערים החלוניות שסביבינו בעוד היום גדול וטרם יצאה השבת, כך העלו בלהבות גם את השבת הקדושה

אמנם הרבנות הראשית המליצה,אך האם המדורות בבני ברק יידלקו במוצאי שבת או בערב יום ראשון?
תודה רבה וחג שמח

אמנם הרבנות הראשית המליצה,אך האם המדורות בבני ברק יידלקו במוצאי שבת או בערב יום ראשון?
תודה רבה וחג שמח

אמנם הרבנות הראשית המליצה,אך האם המדורות יידלקו בבני ברק במוצאי שבת או ביום ראשון בערב?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו